PLENKOVIĆ, BEROŠ I JANDROKOVIĆ CIJEPILI SE ASTRAZENECOM; Beroš poručio: /

'Mislim da će se isporuka cjepiva stabilizirati'

Image

Nakon što su se premijer, ministar zdravstva i predsjednik Sabora cijepili AstraZenecom, Vili Beroš se prvi obratio medijima

24.3.2021.
10:17
VOYO logo

Premijer Andrej Plenković, ministar zdravstva Vili Beroš i predsjednik sabora Gordan Jandroković u srijedu iza 9 sati su se u Banskim dvorima cijepili AstraZenecom. Nakon cijepljenja i 15-minutnog promatranja pred novinare je stao Vili Beroš. No, prije toga je stigao sve obznaniti na Twitteru.

"Obećano – učinjeno! S premijerom i predsjednikom Sabora cijepio sam se s AZ. Predano radimo na tome da se što više građana cijepi kako bismo nastavili raditi i živjeti sa što manje rizika od zaraze. Svaki cijepljeni pojedinac korak je bliže prema 'staro normalno", napisao je Beroš na Twitteru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"I dalje ćemo predano raditi na procjepljivanju hrvatskih građana. Svaki cijepljeni pojedinac pridonosi zaštiti populacije i korak je bliže našem starom normalnom i uspješnoj turističkoj sezoni… Bitno je promišljati o novim varijantama itd. Vjerujem da smo ovom porukom potaknuli građane da suzbijemo pandemiju", poručio je Beroš okupljenim novinarima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Galerija

Image

PLENKOVIĆ, BEROŠ I JANDROKOVIĆ DOBILI ASTRAZENECU: Cijepili se pred kamerama

Image

PLENKOVIĆ, BEROŠ I JANDROKOVIĆ DOBILI ASTRAZENECU: Cijepili se pred kamerama

Cjepivo je nezaobilazna tema

Osvrnuo se i na procijepljenost domaćeg stanovništva i nepravednu raspodjelu cjepiva. "Naravno da je i cjepivo nezaobilazna tema, jer stalno su u tijeku sastanci određenog tijela koje se bave korektnijom raspodjelom cjepiva. Isto tako dotaknuli smo današnji rast novozaraženih, razgovara se, promišlja o svakom mogućem segmentu.

Osobno mislim da će se dinamika dolaska cjepiva stabilizirati, ali trebamo gledati širi kontekst. Prije pola godine nismo znali hoće li uopće biti cjepiva, kad će biti... Neki čak predviđaju da će u skorom vremenskom periodu biti više od 10 odobrenih cjepiva i da će tada i cijena padati s obzirom na ponudu. Pokušavamo se orijentirati prema epidemiološkoj situaciji", rekao je Beroš.

Beroš je komentirao i rusko cjepivo Sputnjik V, rekavši da je Vladi na prvom mjestu sigurnost cjepiva. “Svakodnevno razgovaramo s HALMED-om, agencijom koja jedina ima ingerencije napraviti ono što treba da se neko cjepivo evaluira. Postoji procedura i HALMED na tome radi, tu ne smije biti političkog pritiska. To je procedura koja traje gdje se niz elemenata mora zadovoljiti, kao što je inspekcija proizvodnih pogona", izjavio je ministar zdravstva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zašto je kupljena AstraZeneca?

Ponovno se povuklo pitanje tko je donio odluku o kupnji AstraZenece. Ministar je objasnio da je na osnovi informacija koje je Hrvatski zavod za javno zdravstvo imao potkraj kolovoza, AstraZeneca najdalje otišla u ispitivanjima i očekivalo se da će oni prvi razviti sigurno i učinkovito cjepivo. Kaže da je ugovor sklopljen 27. kolovoza prošle godine, kad se nije znalo hoće li biti cjepiva.

"EK je ušla u pregovore s raznim proizvođačima. AstraZeneca je tada bila najizglednija, ugovorili smo 2,7 milijuna doza. U tom trenutku je jedina ponuđena opcija bila AstraZeneca. Kako je EK nudila ugovore, mi smo ih potpisivali s namjerom da budemo sigurni da ćemo omogućiti građanima adekvatne doze cjepiva. Vratimo se u kolovoz i sagledamo tadašnji status, tada se malo toga nije znalo, pa ni cijena. Mi smo objeručke prihvatili ono što nam je ponudila EK. I kasnije smo sklapali dodatne ugovore samo zato da bismo omogućili dodatne doze. Mi smo dosad naručili više od osam milijuna doza, to je daleko više od potreba, baš zato da bismo bili sigurni da ćemo dobiti ostala cjepiva ako netko od proizvođača bude imao problem. Napravili smo sve da smanjimo rizik", rekao je Beroš.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Situaciju s koronavirusom u Hrvatskoj i svijetu iz minute u minutu možete pratiti OVDJE.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo