Ovo nije prva toliko velika oscilacija u cijeni, nedavno je izmišljena i nova ZET karta za 4 kune – pa se mnogi pitaju - ako HŽ i ZET mogu poslovati i s toliko nižim cijenama – zašto se dosad uopće plaćalo skuplje?
"Želja nam je da se ovom aktivnošću poveća broj putnika", poručula je Ana Stojić Deban, predsjednica Uprave Zagrebačkog holdinga.
Ti putnici dosad su plaćali mjesečnu kartu 609 kuna, a od sutra će 400, studenti i umirovljenici dosad 309, ubuduće 200 – i nije to jedina velika promjena – Zagreb je nedavno uveo mogućnost kupnje polusatne tramvajske karte od 4 kune – ZET nije od tada propao, pa vjerojatno neće ni HŽ.
Na pitanje zašto se to dosad plaćalo skuplje, Bandić je rekao: "Pa bolje reći zašto će biti jeftinije. Zašto je bilo skuplje? Pa da sam ja tako pametan ne bi bio zagrebački gradonačelnik".
Više o Bandićevim promjenama u Zagrebu i predizbornim obećanjima pročitajte ovdje:
- Naš novinar upitao šeficu Holdinga zašto toliko toga pojeftinjuje uoči izbora: njena reakcija neprocjenjiva!
- Građani će biti sretni dogovorom Zagreba i HŽ-a: padaju cijene karata za prigradski prijevoz!
- Megaprojekt koji mijenja vizuru Zagreba: gradi se koridor koji će povezivati Črnomerec i Jarun
- Polusatne vožnje u ZET-u postale pravi hit: pogledajte do kuda ćete se još moći voziti za 4 kune!
Kako je u svom stilu i dalje izbjegavao odgovor – pitali smo isto šeficu Holdinga, od koje smo dobili 'zanimljiv' odgovor.
Nisu objasnili. Tko će kompenzirati razliku od 43 milijuna kuna, ostaje neodgovoreno. Povećanim brojem putnika teško, pa i dalje nije jasno tko će to subvencionirati.
Analitičari objašnjavaju – ovakve zastarjele trikove građani već prepoznaju.
"Danas neće nužno zbog toga gradonačelniku ili nekome tko radi te poteze dati glas. Dapače, iz toga se može iskonstruirati problem jer svima je jasno da je to predizborno pojeftinjenje jer će se ukinuti nekoliko mjeseci nakon izbora jer će netko reći da je to neisplativo", poručio je Krešimir Macan, komunikacijski stručnjak.
Bandić već godinama koristi istu mantru kada govori o besplatnim ili jeftinijim gradskim priključcima za vodu, udžbenicima ili kartama - želi stvoriti percepciju da on to daje ili daruje - smatra novinarka koja već godinama prati rad gradske uprave.
"Reći Zagrepčanima da je nešto jeftinije ili da je nešto pojeftinilo je zapravo vrijeđanje njihove inteligencije. Dakle, govorimo o darovima koje smo dali sami sebi, ne govorimo o pojeftinjenju, za naš novac kupovina glasova", poručila je Lana Kovačević, novinarka Večernjeg lista.
Jer, primjerice, samo ZET na godinu dobije 550 milijuna kuna iz gradskog proračuna, odnosno, od građana koji proračun pune plaćanjem najvećeg prireza u državi.