PREDNOSTI I MANE novog terminala /

Analizirali smo sve dobre i loše strane 'Tuđmana': 'Za sada, više sliči na bolnicu, nego na zračnu luku'

Jedni upozoravaju da će prijevoznike otjerati visoke takse, drugi da je terminal neprilagođen za brz protok putnika i robe, treći se žale na prilazne ceste...

28.3.2017.
22:36
VOYO logo

Čak 240 milijuna eura vrijedan terminal 'Franjo Tuđman' rano jutros konačno je otvorio vrata i putnicima. Prvi let iz nove zagrebačke zračne luke bio je prema Dubrovniku, a Air Srbija je za prvi radni dan 'Franju Tuđmana' počastila s dolaskom svog najvećeg interkontinentalnog aviona Airbus 330.

Trenutno preko zagrebačke zračne luke sleti i poleti oko 2,5 milijuna putnika godišnje, plan je da ih uskoro bude i dvostruko više, čak 5 milijuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, kao i uvijek kad su ovakvi golemi projekti u pitanju ima skeptika.

Jedni upozoravaju da će prijevoznike otjerati visoke aerodromske takse, drugi da je terminal neprilagođen za brz protok putnika i robe, treći se žale na prilazne ceste, četvrti na MiG-ove koji će se križati sa putničkim avionima, a peti tvrde da će manjak prometa Francuzima morati nadokanditi država.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uza sve ovo naravno čuje se standardno hrvatsko grintanje da su nas Francuzi prevarili, da je terminal manji, a koncesija jeftinija nego što je prvotno dogovoreno, da je bolje da sami sebe pljačkamo nego da nam to rade drugi...

Uglavnom, uza sve ovo nabrojano još je mnogo spekulacija, mitova i legendi, teško je uvijek razlučiti što su fakti, što polufakti, a što bapske priče, zato smo u goste pozvali jednog od najmeritornijih novinara za ovo područje koji je kritički i analitički pisao o svim i dobrim i lošim stranama novog terminala - kolegu Alena Šćurica, stručnog kolumnista srpskog portala Tango 6, specijaliziranog za zrakoplovstvo.

Vi ste danas bili i jedan od prvih putnika s novog terminala, prvo Vaš dojam kao putnika? 

"Biznis loža je premala, Zagreb je trebao imati daleko veću. Sve je jako sterilno. Je, wow efekt kada dođete odmah. Je, ima prostora za širenje bez građevinskih radova. Ali, nedostaje ona duša aerodroma, jako sam oko toga razočaran. Onaj prvi prijedlog s onim jezerima unutra, staklenim krovom i parkovima iznad check-in otoka bi bila senzacija i nešto što druge zračne luke nemaju. Nadam se da će koncesionar malo urediti prostor. Za sada, malo više sliči na bolnicu, nego na zračnu luku".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kao stručnjak, onako opća ocjena, je li novi aerodrom za Zagreb i za Hrvatsku dobar posao?

"Ovo je ogroman posao. Ja sam nakon velike moje kritike oko same koncesije zapravo sada rekao - budimo realni - ta zračna luka je velika, sagrađena u roku, danas je sve funkcioniralo. Koncesionar ipak zna raditi svoj posao".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ono što svi već znaju da su loše napravili jest da su aredromske takse poskupjele za od 10 do 100 posto, slijetanje malim avionima je poskupjelo za 200 posto, hoće li to otjerati avioprijevoznike, osobito ove jeftine?

"Low-costeri trebaju Zagrebu. Zagreb je turistička destinacija, a gotovo da nemam low-cost prijevoznika. To je prestrašno. Ovime ih se zapravo njih tjera iz Zagreba. Čini se da koncesionar ipak štiti Croatiju Airlines. Budimo realni, svi koncesionari u načelu kad dolaze u neku zračnu luku povećaju takse".

U svojoj analizi spominjete da je premali broj gateova, manje nego na starom terminalu, dakle izlaza, kako se to moglo dogoditi ako se planira povećati broj putnika za skoro dvostruko?

"Oni moraju operirati na tom aerodromu 30 godina. I zašto onda ne napraviti točenje goriva cjevovodom, zašto tako malo gateova napraviti. Imat ćete 15 aviona odjednom, a vi imate 14 gateova. A što kad dođu neki novi? Trenutni kapacitet aerodroma je 3,5 milijuna putnika, a mi ćemo ove godine imati 3,1 do 3,2 milijuna putnika".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
bomba
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo