jeftinije samo voće / Kod koga je završilo milijardu i pol kuna? PDV pao na 13 posto, a ribe, jaja i povrće - poskupjeli!

Image
Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL

Sniženje PDV-a utjecalo je jedino na cijene voća koje je u lipnju ove godine 11 posto jeftinije nego je bilo lani

18.7.2019.
12:44
Nikola Cutuk/PIXSELL
VOYO logo

Više od milijardu i pol kuna kojih se država početkom godine odrekla snižavajući PDV na meso, voće, povrće, ribu, jaja ili bezreceptne lijekove nisu se na kraju prelili u džepove građana, nego su uglavnom završile u bilancama trgovaca ili proizvođača, piše Novi list.

Najnoviji podaci Državnog zavoda za statistiku o cijenama što su ih potrošači plaćali u prvom polugodištu govore da su građani imali malo ili nimalo koristi od snižavanja PDV-a koji je od početka ove godine na spomenute prehrambene proizvode pao s 25 na 13 posto, dok je na bezreceptne lijekove stopa snižena s 25 na pet posto, navodi list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz Vlade su krajem prošle godine, kad su najavljivali sniženje PDV-a, procjenjivali da će prehrambeni proizvodi na koje se snižava PDV pojeftiniti barem deset posto, ali ništa osim voća nije toliko jeftinije u prvih šest mjeseci ove godine u odnosu na isto razdoblje lani. 

Prema podacima DZS-a meso je u prvih šest mjeseci ove godine bilo tek 2,9 posto jeftinije nego u istom razdoblju lani, s time da su u lipnju cijene mesa bile za 1,1 posto niže nego u istom mjesecu prošle godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Riba i plodovi mora u prvom su polugodištu ove godine skuplji za 1,1 posto. Povrće je poskupjelo čak 2,4 posto, dok je u skupini koja uz jaja, obuhvaćaju još i mlijeko i sir, poskupljenje 0,5 posto. Sniženje PDV-a utjecalo je jedino na cijene voća koje je u lipnju ove godine 11 posto jeftinije nego je bilo lani, dok su u prvom polugodištu cijene bile 13,3 posto manje nego lani.

Iako je stopa PDV-a na bezreceptne lijekove smanjena pet puta, to nije značajno utjecalo na cijene farmaceutskih proizvoda koji su u šest mjeseci ove godine u prosjeku bili jeftiniji za 2,4 posto, piše Novi list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo