jeftinije samo voće /

Kod koga je završilo milijardu i pol kuna? PDV pao na 13 posto, a ribe, jaja i povrće - poskupjeli!

Image
Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL

Sniženje PDV-a utjecalo je jedino na cijene voća koje je u lipnju ove godine 11 posto jeftinije nego je bilo lani

18.7.2019.
12:44
Nikola Cutuk/PIXSELL
VOYO logo

Više od milijardu i pol kuna kojih se država početkom godine odrekla snižavajući PDV na meso, voće, povrće, ribu, jaja ili bezreceptne lijekove nisu se na kraju prelili u džepove građana, nego su uglavnom završile u bilancama trgovaca ili proizvođača, piše Novi list.

Najnoviji podaci Državnog zavoda za statistiku o cijenama što su ih potrošači plaćali u prvom polugodištu govore da su građani imali malo ili nimalo koristi od snižavanja PDV-a koji je od početka ove godine na spomenute prehrambene proizvode pao s 25 na 13 posto, dok je na bezreceptne lijekove stopa snižena s 25 na pet posto, navodi list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz Vlade su krajem prošle godine, kad su najavljivali sniženje PDV-a, procjenjivali da će prehrambeni proizvodi na koje se snižava PDV pojeftiniti barem deset posto, ali ništa osim voća nije toliko jeftinije u prvih šest mjeseci ove godine u odnosu na isto razdoblje lani. 

Prema podacima DZS-a meso je u prvih šest mjeseci ove godine bilo tek 2,9 posto jeftinije nego u istom razdoblju lani, s time da su u lipnju cijene mesa bile za 1,1 posto niže nego u istom mjesecu prošle godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Riba i plodovi mora u prvom su polugodištu ove godine skuplji za 1,1 posto. Povrće je poskupjelo čak 2,4 posto, dok je u skupini koja uz jaja, obuhvaćaju još i mlijeko i sir, poskupljenje 0,5 posto. Sniženje PDV-a utjecalo je jedino na cijene voća koje je u lipnju ove godine 11 posto jeftinije nego je bilo lani, dok su u prvom polugodištu cijene bile 13,3 posto manje nego lani.

Iako je stopa PDV-a na bezreceptne lijekove smanjena pet puta, to nije značajno utjecalo na cijene farmaceutskih proizvoda koji su u šest mjeseci ove godine u prosjeku bili jeftiniji za 2,4 posto, piše Novi list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo