Sindikati upozoravaju /

'200 milijuna kuna za pružne prijelaze - stoji, možda bi i taj u Dugoj Resi bio osiguran'

Image
Foto: Robert Anić/PIXSELL

'U HŽ se dolazi po političkoj liniji, to im je odskočna daska, dođu na kratko, naprave neku glupost i odu', ističu iz Sindikata prometnika vlakova Hrvatske

19.2.2018.
11:44
Robert Anić/PIXSELL
VOYO logo

Nije pitanje hoće li se dogoditi nesreća kao u Dugoj Resi gdje je u naletu vlaka poginuo mladi bračni par - nego kada, alarmantno je upozorenje koje su uputili iz Sindikata prometnika vlakova Hrvatske glede sigurnosti pružnih prijelaza. U Hrvatskoj je i dalje 1.400 željezničko-cestovnih prijelaza bez adekvatne signalizacije. Da stvar bude gora HŽ Infrastruktura ima osiguranih 200 milijuna kuna za modernizaciju po 50 pružnih prijelaza godišnje. Taj novac - stoji. "Možda bi i taj prijelaz u Dugoj Resi bio osiguran", kazao nam je Mario Grbešić iz Sindikata.

Apsurda i opasnosti je anpretek. Sindikati su se prigodno javnosti obratili u Koprivnici, gdje postoje čak tri željezničko-cestovna prijelaza koja su već 14 mjeseci pokvarena, odnosno neosigurana. K tomu, na toj je dionici 2015. godine rađen kapitalni remont, a niti godinu dana od njega, prijelazi su isključeni iz signalno-sigurnosnog uređaja jer su nepouzdani.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sigurnost prometa na tim prijelazima tijekom zadnjih 14 mjeseci ovisi isključivo o izvršnim radnicima koji ondje rade, a oni su preopterećeni. Poslodavac spaja radna mjesta, pa dva posla radi jedan radnik. To je kao da prometni policajac koji regulira raskrižje istovremeno i prodaje novine. Ukidanjem, odnosno spajanjem radnih mjesta, poslodavac svjesno krši sigurnosne odredbe", ističe Mario Grbešić, zamjenik predsjednika Sindikata prometnika vlakova Hrvatske.

se sustavno zanemaruje, zamjeraju sindikati. "22 uprave su se promijenile, sve su napravile restrukturiranje koje ništa nije promijenilo. Gomilaju se radnici u birokraciji, a sve je manje prometnika. Dolaze nestručni ljudi, posljedica toga su nesreće s tragičnim posljedicama. I dalje nemamo modern željeznicu. U HŽ se dolazi po političkoj liniji, to im je odskočna daska, dođu na kratko, naprave neku glupost i odu", kazao nam je Grbešić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

HŽ će uskoro imati ozbiljnih problema sa strukturom zaposlenika. Polovica sadašnjih radnika ima preko 30 godina radnog iskustva. A s obzirom na najavljene poteze Uprave, prema kojima će se smanjiti broj izvršnih radnika, ugrožena je sigurnost željezničkog prometa u Hrvatskoj, tvrde u Sindikatu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Superstar
NOVA SEZONA
VOYO logo