VELIK USPJEH ZAGORSKOG 'KRALJA EGZOTIKE': /

'Rugali su mi se, ali ja sada kilogram svog proizvoda prodajem po 60 kuna'

Image

Nakon sadnje niza egzotičnog voća koje izvozi diljem Europe, Exoting king od ove godine ponovo pokreće nešto novo

12.8.2019.
8:11
VOYO logo

„Kada smo počinjali među ljudima je bilo bojazni da će im se, ako ulože novce u nešto novo, dogoditi razočaranja kao s nojevima ili činčilama, nekima i s lješnjacima, a sada i s aronijom“, rekao je Ivan Šulog, poduzetnik koji je prije 23 godine u Donjoj Bistri pokrenuo nasade egzotičnog voća.

No osim njegovih uroda kod Bistre i Stubice, uz njegov brend Exotic King uspjelo je i niz kooperanata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Na brojnim predavanjima i u svom plasteniku ja sam ih uvjeravao kako s tropskim biljkama nemaju bojazni, mi posjedujemo sadni materijal i tehnologije, pratimo razvoj i pomažemo, a kada dođu plodovi imaju osiguran otkup po dobroj cijeni. Europsko tržište ima velike potrebe za takvim plodovima, a naša je velika prednost što ih potpuno zrele možemo dopremiti za razliku od prekooceanskih zemalja iz kojih sada dolaze“, rekao je Šulog za Jutarnji.

No njegov poslovni podvig za sobom povlači i niz drugih, a najbolji primjer za to je indijanska banana. Zagorske lokacije idealne su za ovo voće koje nema veze s bananom (iz daleke je porodice jabuka), a biljka je otporna i na hladnoću i na kukce jer izlučuje spoj koji ih odbija. A na tržištu bez problema doseže cijenu od 60 kn po kilogramu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ove sezone planira se sadnja oko 70.000 hektara po cijeloj Hrvatskoj. Najviše je zainteresiranih u Dalmaciji.

Od posebne ponude u vilama, do terapije za osobe s invaliditetom

„Tamo bi na jednoj lokaciji od nekoliko hektara uz nasad indijanskih banana uključili turističke smještajne kapacitete. Kako bi turisti mogli aktivno sudjelovati u uzgoju banana. Biljka se pokazala idealnom za interes šire zajednice. Ideja je zaposliti ljude s posebnim potrebama radi potreba održavanja nasada, jedini posao koji treba obavljati je provjeravati kapaljke navodnjavanja i čistiti travu oko biljaka, uz berbu. Veliki je i interes vlasnika vila s bazenima, koji žele okoliš oko bazena i unutar vila zimske vrtove, dekorirati jestivim i vrlo ukusnim jedinstvenim voćem i tako svoju ponudu učiniti drugačijom od drugih na vrlo jednostavan način“, otkriva Šulog.

Osim kolača, pekmeza i sokova, indijanska banana idealna je i u formi pulpe za sladoled, shake, frapee.

„Na jednom prodajnom mjestu na splitskoj rivi brzo je od nepoznatog voća postala tražena namirnica za zdrave i osvježavajuće napitke. Uvođenjem frapea i shakeova od indijanske banane povećao se interes kupaca i rast prometa i do 30% već postojećih artikala. Potaknuti tako dobrom reakcijom kupaca za indijansku bananu čiji okus podsjeća na najfiniju kremu od banane, u fazi smo uvođenja proizvoda poput papaye, guave, gorke dinje, sibirske borovnice, mongolske trešnje i mongolske borovnice, crnog češnjaka... Što Fresh boxu omogućuje da nudi proizvode koji se u EU mogu kupiti samo na splitskoj rivi, a u drugoj polovici 8. mjeseca sve namirnice će se moći dobiti u obliku sladoleda,“ kaže Šulog.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo