Dok ZET neprestano postrožuje kontrole i kazne
kako bi spriječio švercanje putnika u svojim tramvajima i
autobusima, građani se neprestano tuže na kvalitetu, ali i cijenu
usluge.
Naime, ZET je u nekoliko navrata dizao cijene javnog prijevoza,
no takve promjene jednostavno nisu urodile plodom. Stoga, na
Facebooku je pokrenuta inicijativa Tramvajska karta po mjeri putnika: 30 minuta vožnje za
3,50 kuna.
"Inicijativa se zalaže za to da ZET u ponudu svojih
prijevozničkih usluga doda pojedinačnu kartu za tzv. kratku
vožnju. Prema aktualnom ZET-ovom cjeniku, postojeća ZET-ova
pojedinačna putnička karta (u dnevnom prometu) vrijedi 90 minuta
i košta 10 kuna. Drugim riječima: ZET-ove karte vremenski su
određene, odnosno ograničene. Ako 90 minuta vožnje košta 10 kuna,
onda bi pola sata trebalo koštati trećinu te cijene. Tih 3,33 kn
zaokružili smo na 3,50 kn. Dakle, inicijativa 'Tramvajska karta
po mjeri putnika' ima konkretan prijedlog: da ZET uz postojeću
pojedinačnu putničku kartu, koja vrijedi 90 minuta i košta 10
kuna, uvede i pojedinačnu kartu koja će vrijediti 30 minuta i
koštati 3,50 kuna", poručuju iz ove inicijative.
"Objektivno, ZET-ova pojedinačna karta čija je valjanost 90
minuta i cijena 10 kuna ne odgovara potrebama velike većine
putnika. U Zagrebu putovanje tramvajem ili autobusom od točke A
do točke B, u bilo kojem smjeru, najčešće se odvija unutar 30
minuta. Naravno, u vrijeme prometnih gužvi i zastoja to se
razdoblje može produžiti na otprilike 45 minuta. Dakle, putnici
pritom iskoriste polovicu vremena valjanosti ZET-ove pojedinačne
karte. A druga 'polovica' karte ostaje neiskorištena. U većini
slučajeva, kada putnik dođe na svoje odredište, ne zadržava se
tamo toliko kratko da bi u povratku uspio iskoristiti i drugu
'polovicu' karte. Upravo je ovo jedan od glavnih razloga
švercanja u tramvajima: građani ne žele platiti kartu koju ni na
koji način ne mogu u potpunosti iskoristiti", dodali su.
Uvođenje tramvajskih karata za kratke vožnje ne bi bio problem
implementirati niti s tehničke strane. Iz inicijative ističu kako
je dovoljno samo odštampati karte koje bi se u tramvajima i na
kioscima prodavale za 3,50 kune i vrijedile 30 minuta.