Za novi kontroverzni turistički slogan "kriva" je marketniška
agencija BBDO. Kažu da im je najveći izazov bio
promijeniti percepciju Hrvatske kao zemlje sunca i mora - bez
ikakvog drugog sadržaja.
"Mislimo da je 'full of life', puna života, dobar početak unutar
kojeg se može onda dalje komunicirati upravo prema tom glavnom
problemu", izjavio je izvršni direktor BBDO-a Zagreb
LukaDuboković.
U užem izboru bili su i slogani 'Croatia, state of mind',
'Life by Croatia' te 'Croatia, take me everywhere'. Anketa je
napravljena u 8 europskih zemalja.
"Prvi je dobio 28 i pol, drugi 24 i pol, zatim 20, dalje imamo 17
i peti je dobio 9 posto", kazao nam je RatomirIvičić, direktor Hrvatske turističke
zajednice.
Bez obzira na postotke anketa, izbor je pogrešan jer s njim
gubimo identitet, smatra autor još uvijek aktualnog loga.
"Dakle u sloganu nema niti jedne riječi koja upozorava da mi
imamo more, da mi imamo toliko otoka, da imamo neke posebnosti,
nego me jednostavno podsjeća na neku vrstu političke poruke - kao
ono, na hrvatskom je to čak nespretno prevesti, puna života.
Kakvog života?", stav je dizajnera BorisaLjubičića.
BBDO kritike odbacuju jer je, kažu, na izradi slogana mjesec dana
radio tim od 30-ak ljudi.
"Problem je u Hrvatskoj rekao bih da ljudi gledaju taj slogan i
kroz neku političko - ekonomsku situaciju, a on je isključivo
vezan uz turizam kao takav", dodaje Duboković.
U HTZ-u kažu kako u 2 milijuna i 812 tisuća kuna, koliko su
platili BBDO-u, ulazi izrada cijelog novog komunikacijskog
koncepta koji uključuje i izradu plakata, TV spotova, novinskih
oglasa te digitalno oglašavanje.
"Od 258 milijuna ljudi koji u Europi putuju njih 110 ne zna da je
Hrvatsak turistička zemlja. I na kraju ih svega 13 milijuna
dolazi u Hrvatsku. Dakle mi to želimo promjeniti", dodaje
Ivičić.
Slogan u kojima se pojavljuje riječ život trenutačno koriste samo
Maldivi, dok je fraza FULL OF LIFE korištena prije 8
godina za reklamu jednog auta. Sviđao se javnosti ili ne,
sljedećih 5 godina, koliko se slogan namjerava koristiti,
Hrvatska će, htjela-ne htjela, morati biti - puna života.