Prema statističkim podacima EEVC-a (European Enhanced Vehicle Commitee) na euopskim cestama godišnje smrtno strada 7.000 pješaka, a na stotine tisuća ih je teško ranjeno. I dok su vozači automobila zaštićeni brojnim zračnim jastucima, sistemima protiv proklizavanja, za zaštitu pješaka se ne poduzima gotovo ništa.
Nakon detaljnih analiza koje je poduzelo poduzeće Motor Industry Research Association znanstvenici su došli do podataka da najveći broj stradalih zadobija ozljede glave, koljena te prsnog koša i to od frontalnog udara. Mjere koje predlaže komisija Europske unije glase: promijeniti dizajn automobila, povisiti haubu, položaj sjedala te cjelokupnu visinu automobila. A to znači drugačiji dizajn - drugačije ponašanje prilikom vožnje te iznad svega veći troškovi što baš i ne odgovara europskim proizvođačima automobila.
No, zanimljivo je da gore navedene uvjete zadovoljavaju jedino japanski proizvođač Honda s aktulanim modelima HR-V i S 2000 te mini vozilo Life.
Europski proizvođači uglavnom se brane argumentima da se ergonomski proračuni odnose prije svega na odrasle osobe, a ne i na djecu koja u pravilu stradavaju daleko češće od odraslih i zadobivaju lakše ozljede. Sljedeća ucjena glasi: ako već moramo mijenjati dizajn prednjeg dijela automobila onda ćemo povisiti cijenu kasko osiguranja, jer pri takvom dizajnu koji bi trebao štititi pješaka tako da mu se pri brzini od 40 kilometara na sat gotovo ništa ne dogodi stradao bi jedino slabašan auto.
No i među sadašnjim modelima ima razlika, tako da će najviše promjena trebati poduzeti velike limuzine koje slove kao najopasnija vrsta za pješake te sva vozila koja su nastala u 80-tim godinama.
I dok se estete Europljani još natežu oko posebnih mjera zaštite pješaka praktični Japanci su nam već ponudili svoje Dummy pješake za testiranje u crash testovima.