ZAGREB - Prvi svjedoci saslušani su u srijedu na suđenju bivšem ministru obrane Berislavu Rončeviću i njegovom pomoćniku Ivi Bačiću, koje USKOK tereti da su od tvrtke "Eurokamion" kupili 39 Ivecovih vojnih kamiona za 34,4 milijuna kuna, iako su bili 10,2 milijuna kuna skuplji od najniže cijene koju je na natječaju ponudila tvrtka "Man Importer".
Svjedoci Darko Pintarić, bivši načelnik Odjela za promet u Upravi za logistiku Glavnog stožera Oružanih snaga RH te Dražen Pečnik iz Službe za razvoj, opremanje i modernizaciju MORH-a, govorili su o postupku nabave te standardima, normama i specifikacijama za kupnju kamiona.
Pintarić je ispričao da je zahtijevao da kamioni budu kompatibilni NATO-ovim standardima, odnosno da udovoljavaju ISO certifikatu i da imaju mogućnost uporabe goriva F-34.
Prema njegovom iskazu, kamioni su mogli biti nosivosti između četiri i pet tona, dok je Rončević na početku suđenja tvrdio da jeftiniji kamioni nisu udovoljavali traženim tehničkim karakteristikama, to jest da nisu bili pogodni za Hrvatsku vojsku jer im je nosivost bila manja od pet tona.
Pintarić je rekao da je MAN-ovo vozilo na testiranju zadovoljilo tražene specifikacije i da su MAN-ova vozila imala mogućnost koristiti gorivo F-34.
Svjedok Pečnik potvrdio je da je NATO postavio opće ciljeve vezano uz gorivo F-34, a kamioni koji se ne pokreću na takvo gorivo mogu sudjelovati u vježbi ili akciji, ali se mora snositi troškove logistike.
Na pitanje Rončevićeva branitelja odgovaraju li Ivecovi kamioni traženim standardima, Pečnik je rekao da ne zna za kamione, ali zna da ta tvrtka ispunjava AQAP-110 certifikat koji u sebi sadrži i ISO certifikat.
Na početku suđenja Rončević i Bačić su rekli da nisu krivi, a bivši ministar i Bačićev branitelj Ivo Farčić ustvrdili su da MAN-ovi kamioni nisu imali traženu nosivost od pet tona, to jest da je ona bila gotovo 700 kilograma manja. Istaknuli su i da ti kamioni koriste ograničeno gorivo koje ne bi odgovaralo potrebama misija u zemljama kao što su Afganistan i Čad.