"Pretražuje se stan kopilota u Duesseldorfu kao i njegova kuća u Montabauru" gdje je osumnjičenik, Andreas Lubitz (28) dio vremena živio kod roditelja, rekao je tužitelj Ralf Herrenbrueck.
Istražitelji su zaplijenili kompjuter iz Lubitzove obiteljske kuće u malom mjestu sjeverno od Frankfurta. Dokazi su iz kuće izneseni u nekoliko vreća.
Njemački mediji pišu da je u četvrtak navečer policija u Lubitzovom stanu u okolici Duesseldorfa pronašla nešto što bi istražiteljima moglo pomoći da otkriju motiv koji je doveo do tragedije. O čemu je riječ, za sada nije poznato, a istražitelji su potvrdili da se ne radi o oproštajnom pismu.
"Ne možemo za sada reći o čemu se radi, ali to može biti vrlo značajni trag. Nadamo se da će nam pomoći objasniti neke stvari', izjavio je Markus Niesczery iz policije u Duesseldorfu.
Psihički problemi
To "značajno otkriće", piše Daily Mail, mogao bi biti trag da je 28-godišnjak pao u duboku depresiju nakon što ga je ostavila djevojka. Teorija o "dubokoj krizi" nakon neuspjelog ljubavnog odnosa pojavila se samo nekoliko sati nakon što su njemački istražitelji izjavili da su došli do "značajnog otkrića" nakon četverosatne pretrage Lubitnzovog stana.
Lubitz prije šest godina bio prisiljen prekinuti obuku za pilota zbog "psihičkih problema", te da je oko godinu i pol bio na psihijatrijskom liječenju, piše Bild. Sve su to navodno znali u Lufthansi, ali i u školi za letenje gdje se obučavao Lubitz i gdje je navodno bio opisan kao osoba koja nije pogodna za letenje.
Prijatelji pilota kažu da je patio od tzv. sindrom sagorijevanja odnosno kroničnog stresa na radnom mjestu.
Istraga i u Francuskoj
Tužiteljstvo u Duesseldorfu otvorilo je paralelnu istragu onoj koja se vodi u Francuskoj. U priopćenju, tužiteljstvo kaže da se pretraživanja vrše u Duesseldorfu i na nekim drugim mjestima kako bi se pronašli "osobni elementi koji mogu rasvijetliti činjenice".
Preslušavši zapise iz crne kutije, francuski tužitelji ustvrdili su da nesumnjivo vjeruju kako je 28-godišnji Andreas Lubitz upravljao Airbusom A320 i odveo ga u smrtonosno spuštanje, ali nisu ponudili objašnjenje glede njegovih mogućih motiva.
Lubitz je djelovao "iz razloga koje sad ne možemo dokučiti, ali sve vodi prema tome da je namjerno uništio letjelicu", ustvrdio je francuski tužitelj Brice Robin.
"Namjerno je ... dopustio gubitak visine zrakoplova, a nije imao razloga za to. Nije imao razloga... spriječiti povratak glavnog pilota u kabinu. Nije imao razloga odbiti odgovoriti kontroli leta, koja ga je upozoravala na gubitak visine", rekao je Robin.
Kapetan, koji je bio izašao iz kokpita, vjerojatno kako bi otišao na WC, nastojao je silom ući u kabinu. "Čuje se lupanje na vrata u pokušaju da ih razvali", kazao je Robin.
Njemački i francuski dužnosnici rekli su kako nema indicija da je zrakoplovna nesreća posljedica terorističkog čina. Pomoć francuskim istražiteljima ponudio je i FBI, iako ni Amerikanci zasad ne vide poveznicu s terorizmom.
Potez kopilota potaknuo je Kanadu i nekoliko pojedinačnih zračnih kompanija da u četvrtak donesu odluku po kojoj će u pilotskoj kabini uvijek morati biti dvije osobe.
Britanska zrakoplovna tvrtka EasyJet i kanadska Air Transat prve su objavile tu odluku a potom je kanadska ministrica prometa objavila u Ottawi da će tako morati letjeti sve kanadske kompanije.
Isto pravilo uvode i norveški Norwegian Air Shuttle i islandski Icelandair.
I druge europske kompanije razmišljaju o takvom potezu po kojem bi u pilotskoj kabini kada izađe pilot ili kopilot došli domaćica ili domaćin zrakoplova. Međutim, zasad se čeka kraj istrage u Francuskoj.
Europska agencija za sigurnost zračnog prometa kaže u priopćenju da je u Europi trenutno na snazi pravilo po kojem pilot ne mora biti zamijenjen članom posade kada napusti kokpit.