Zbunite Velikog Brata /

Zaštitite svoju privatnost: kako sakriti od Facebooka što zapravo mislite?

Image

Putem "lajkova" i tužnih emotikona, Facebook prikuplja informacije o nama i njima se služi u svrhu ciljanog marketinga

27.2.2017.
16:34
VOYO logo

U početku bijaše lajk, a sada su tu i sreća, tuga, bijes. Facebook nam danas daje mogućnost da izrazimo svoje emocije, pa nam i prijatelji konačno znaju kako se osjećamo u vezi njihovih objava. No to isto tako znači da Facebook o nama zna više nego što bismo mi možda željeli.

Zbog toga je Ben Grosser, umjetnik i profesor sveučilišta u Illinoisu (SAD) napravio ekstenziju naziva "Go Rando" koja emocije na Facebooku mijenja na potpuno proizvoljan način.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Funkcionira na sljedeći način: svaki puta kada "lajkate" objavu na Facebooku, ova će aplikacija "presresti" vaš lajk i umjesto toga izabrati jednu od šest emocija koje Facebook nudi kao reakciju. Vaš lajk može dakle uroditi i sretnim i tužnim emotikonom.

Dakako, ukoliko baš želite izraziti određenu emociju, a ne ispasti da se ljutite na entuzijastičnu objavu Facebook prijatelja, aplikacija vam to dopušta. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ideja aplikacije je da zbuni Facebook, kako bi na ovaj način društvena mreža prikupila što manje informacija o vama. Svaki put kada vaša reakcija urodi potpuno slučajnim emotikonom, prestanete govoriti Facebooku kako se zapravo osjećate i koji su vaši interesi. Facebookovo prikupljanje informacija o vama ovako postaje potpuno beskorisno, a mreža više ne dobiva informacije o vašem karakteru. 

Ben Grosser Facebookovo analiziranje naših reakcija zove "emocionalnim nadzorom", jer se ne samo kroz naše objave, već i kroz naše lajkove pokazuje što volimo, što ne, do čega nam je stalo, što nas zanima. Tako prikupljene informacije koriste se svrhu ciljanog marketinga i putem njih se može napraviti analiza našeg profila i našega budućeg ponašanja. Nagađa se da su ovakve analize već upotrebljivane u posljednjoj predsjedničkoj kampanji u SAD-u, pa možemo samo naslutiti kakve bi im mogle biti implikacije u budućnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo