Vodeći proizvođač dječje hrane HiPP ponovno će lansirati dječju kašicu na tržište nakon što se otkrilo da omjer povrća i omega-3 masnih kiselina u kašici za istočno tržište nije jednak kao u kašici za zapadno tržište, javlja The Guardian. Da proizvod HiPP-a za istočno i zapadno tržište nije isti otkrilo je istraživanje koje je pokrenula europarlamentarka Biljana Borzan.
Borzan je upozorila na mogućnost da multinacionalne korporacije u svojim tvornicama imaju dvije proizvodne trake. Jednu gdje se koriste kvalitetni sastojci za zapadna tržišta, a drugu sa znatno lošijim sirovinama za istočna tržišta. Istraživanje je potvrdilo da razliku postoje i u dječnoj hrani, što je pokazala analiza "Hippove" kašice "bio riža i mrkva s puretinom".
Iako se taj proizvod na hrvatskom i njemačkom tržištu prodaje pod istom brojčanom šifrom, analizom su utvrđene razlike u boji, okusu i aromi. Udio povrća (mrkve i krumpira) u kašici za njemačko tržište iznosio je 38 posto, dok je za hrvatska bio čak 14 posto niži. Uz to, u "hrvatskom" proizvodu nije bilo krumpira. Umjesto toga, našim bebama proizvođač servira više riže (21 naprema 15 posto). Štedi se i na repičinom ulju, koje je vrijedan izvor omega-3 masnih kiselina za djecu.
PROČITAJTE VIŠE:
>> Biljana Borzan: 'Očekujem od naše Vlade da se vrlo oštro bori da se zakoni mijenjaju'
>> Veliki proizvođač dječje hrane odrješito potvrđuje: 'Razlike u recepturi za kašice postoje'
Glasnogovornik kompanije rekao je kako su sastojci proizvoda jasno označeni na deklaraciji, a iz kompanije su i ranije potvrdili da se radi o drugačijem proizvodu. "Zbog trenutne javne diskusije o različitim receptima u europskim zemljama, naučili smo da ovakvi postupci mogu dovesti do krivih interpretacija zbog čega žalimo.
Stoga smo napravili procjenu recepta HiPP-ove kašice s bio rižom i mrkvom s puretinom kako bi sve ujednačili te ćemo ponovno tijekom idućih mjeseci plasirati proizvod koji odgovara kvaliteti tog proizvoda u Njemačkoj", rekao je glasnogovornik HiPP-a.
Glasnogovornik HiPP-a također je rekao kako se proizvod, s obzirom na zahtjeve potrošača u Njemačkoj, prilagodio Nijemcima prije nekoliko godina, no tvrdi da je u Hrvatskoj originalna receptura bila popularna te da se zbog toga proizvod namijenjen hrvatskom tržištu nije mjenjao, piše The Guardian.