UNESCO, UNICEF i Svjetska banka pozvali su da se u borbi protiv koronavirusa škole širom svijeta ostave otvorenima, u izvješću objavljenom u srijedu u kojem ističu štete koje zatvaranje obrazovnih ustanova izaziva, posebno u siromašnim zemljama.
"Ključno je dati prioritet ponovnom otvaranju škola i organizirati neophodne satove kako bi se uhvatilo gradivo", za one učenike čije su škole bile zatvorene, rekao je u priopćenju Robert Jenkins, dužnosnik odjela za obrazovanje u UNICEF-u.
Osujećena normalnost za učenike
"Ne trebamo ići daleko da bismo vidjeli golemu štetu koju je pandemija prouzročila na učenje djece u čitavom svijetu. U zemljama niskog i srednjeg dohotka taj razarajući učinak je povećan jer postoji ograničen pristup učenju na daljinu, povećan rizik proračunskih smanjivanja i kašnjenje u planovima ponovnog otvaranje", naglasio je.
Istaknuo je da je to sve osujetilo svaki izgled normalnosti za učenike.
Po izvješću te tri institucije, djeca iz siromašnih zemalja izgubila su gotovo četiri mjeseca školovanja od početka pandemije. U bogatim zemljama gdje mogu sudjelovati u učenju na daljinu, izgubila su šest tjedana, pojašnjava dokument. UNESCO i Svjetska banka smatraju da je ključno da se odmah uloži u školske sustave kako bi se smanjio sve širi jaz koji nastaje između onih koji imaju osigurano školovanje u bogatim zemljama i onima u siromašnim.
Izvješće triju institucija napravljeno je na temelju informacija iz gotovo 150 zemalja prikupljenih između lipnja i listopada.