BBC je došao do izjave jednog od očevidaca događaja nesreće u kojoj se srušio helikopter predsjednika Leicester Cityja Vichaia Srivaddhanaprabhae. Leo Brooker živi u blizini stadiona i za BBC Radio 5 ispričao je kako su dva policajca prva došla na mjesto nesreće.
"Policijski auto prvi je bio na mjestu nesreće, u njemu su bila dva policajca. Jedan od njih je posegnuo za nečim u automobilu, kao da je tražio nešto, a drugi je istrčao prema helikopteru. U rukama je imao nešto metalno, nisam dobro vidio izdaleka", ispričao je svjedok za BBC radio.
"Bio je mrak, ali vidio sam da pokušava razbiti staklo na helikopteru i izvući ljude. Onaj drugi je još tražio nešto u automobilu, mislim nešto s čim bi ugasio vatru. U sljedećem trenutku vidio sam kako policajac ima aparat za gašenje požara. Pridružilo im se još nekoliko ljudi. No vatra je bila prejaka i morali su se povući", dodao je svjedok nesreće.
Podsjetimo, u avionu je također bila vlasnikova kćer, kao i dva pilota te peta, neidentificirana osoba. Informacija o stanju unesrećenih još nema, ali prognoze nisu dobre s obzirom na to kako je cijela situacija izgledala.
Auto Doktor: Zašto se srušio najsuvremeniji višenamjenski helikopter AgustaWestland AW169, vlasnika Leicestera?
Slučajnošću i srećom tragičan pad helikoptera AgustaWestland AW169, vlasnika britanskog nogometnog kluba Leicester City F.C., 61-godišnjeg Vichaija Srivaddhanaprabha, u kojem je ukupno bilo šest osoba, nije bio još tragičniji.
Na parkiralištu u blizini stadiona, gdje se srušio i odmah zapalio, prema dosadašnjim podacima, nije bilo žrtava, a da je letio koju sekundu kraće, sunovratio bi se na nogometni stadion, na kojem su još bili deseci djelatnika. Mogao se, da je letio duže, srušiti i na gradsku četvrt...
Tajlandski milijarder nije slučajno izabrao letjelicu talijansko-britanske tvrtke sa sjedištem u Rimu, koja hi-tech višenamjenske helikoptere, civilno-vojne namjene proizvodi u Italiji, SAD-u i Rusiji (u tvrtki HeliVert, joint-ventureom s Russian Helicopters).
Konkretni je helikopter, koji je prvi let imao 10. svibnja 2012., a u službi je od 2015., srednje kategorije, najveće poletne mase 4800 kg, za 8 do 10 putnika plus 250 kg tereta.
Pandan američkom Bell 429 GlobalRanger i europskom Eurocopter EC145 prvi je u klasi uveo elektronički aktivirani uvlačivi stajni trap (doprinos performansama i ekonomičnosti), napredne je aluminijsko-kompozitne strukture, pogonjen parom najsuvremenijih kompjutorski upravljanih turbovratilnih motora PratWhitney Canada PW210A, snage 1000 KS svaki.
Zadržava potpunu sigurnost i letne sposobnosti i uz otkaz jednog motora. Ima i najsuvremeniju avioniku i kokpit (Rockwell Collins glas cockpit), za potpuno sigurno noćno upravljanje, sustave automatskog izbjegavanja udara u prepreke, druge letjelice i tlo, a stupanj automatizacije, temeljem pravila za instrumentalno letenje (IFR), omogućava najzahtjevnije operacije samo s jednim pilotom.
Sposoban je, programom autorotacije glavnog rotora, sigurno sletjeti i uz otkaz oba motora. Zbog izvrsnih višenamjenskih svojstava i vrhunske pouzdanosti (ovo je prvi tragični incident) prilagođen je posebnim namjenama: hitnoj helikopterskoj medicinskoj službi, nadzoru granice, policiji, pomorskoj patroli (SAR - search and rescue), a impresivne mogućnosti potvrđuje i vojna inačica AW169M.
Zbog toga je, u luksuznoj poslovnoj izvedbi, kojoj se standardna cijena od 7,5 milijuna eura može popeti i na više od 10, tražen i od bogatih industrijalaca, kojima je, uz performanse i luksuz sigurnost apsolutni prioritet.
Nazivaju ga i helikopterskim Rolls-Royceom te je bio logičan izbor tajlandskog magnata i vlasnika nogometnog kluba Leicester City F.C., koji se nije plašio u njemu voziti i članove najuže obitelji.
Kad se dogodi tragična zrakoplovna nesreća, pravilo svih pravila je da u istrazi treba uzeti sve mogućnosti: od tehničkog kvara (mehaničkog, električnog ili elektroničkog), napajanja gorivom (kvalitete ili manjka, slučajem ili sabotažom), propusta u održavanju i operaciji (slučajem ili sabotažom), do greške pilota i namjernog rušenja helikoptera.
Sve je, dakle, moguće, kao i to da pravi uzrok nikada nećemo saznati. Veliki su ulozi u igri, a povijesna iskustva govore kako je to itekako moguće.
No, sa stručne strane, zbog iznimno napredne i višestruko redudantne izvedbe, koja tolerira oštećenja i greške, čak i cijelih sustava, bez ugrožavanja temeljnih performansi i sigurnosti, tehnički je kvar, čak i ako bude proglašen krivcem, najmanje izgledan!
Dakle, greška u održavanju, sabotaža pa tek potom greška pilota i tehnički kvar mogući su uzroci pada hi-tech letjelice, koja se izvrsnom izvedbom, letno-manevarskim svojstvima i pouzdanošću smatra i jednom od najsigurnijih.