Indonezijska vojska objavila je u srijedu da je možda pronašla olupinu zrakoplova Lion Aira koji je pao u more dva dana ranije i u kojemu je izgubilo život 189 osoba.
Boeing 737 MAX 8 indonezijske niskobudžetne zrakoplovne tvrtke, koji je bio u pogonu samo nekoliko mjeseci srušio se u Javanskom moru u ponedjeljak. Nešto ranije posada je zatražila od kontrole leta dopuštenje da se vrati u Džakartu, mjesto polazišta.
Hadi Tjahjanto, šef indonezijske vojske, izjavio da je letjelica vjerojatno pronađena zahvaljujući sonarima.
"Čvrsto vjerujemo da smo odredili koordinate trupa aviona na letu JT 610", rekao je novinarima u Džakarti, dodavši ipak da treba potvrditi radi li se stvarno o zrakoplovu.
Vlasti vode svoju potragu u vodama dubokim 30 do 40 metara. Iako su isključile mogućnost da će pronaći preživjele, nadaju se da će pronaći dvije crne kutije iz zrakoplova.
U tu svrhu angažirano je više desetaka ronioca, kao i helikopteri i brodovi.
Spasiocima je zadatak odvojiti ljudske ostatke od olupine zrakoplova i osobnih stvari žrtava.
Dosad pronađeni posmrtni ostaci poslani su u bolnicu na DNK testiranja.
Srušio se za samo 21 sekundu
Podaci fatalnog leta aviona Lion Aira iz Džakarte pokazuju da je avion nakon 13 minuta leta pao s visine od 1 479 metara za 21 sekundu. Odredište letjelice bio je Pangkal Pingang, tranzitni lokalitet za turiste željne plaža na susjednom otoku Belitung.
Ovaj Boeing 737 imao je samo 800 sati leta iza sebe. Naime, letjelica je puštena u promet u kolovozu. Oba su pilota bila iskusna s 11 000 sati leta i nedavno su prošli medicinski pregled te testiranje na drogu.
Avion je napravio nepredvidive promjene u visini kratko prije pada. Stručnjake je iznenadilo to da piloti nisu proglasili nikakvo izvanredno stanje ili stanje uzbune u komunikaciji s kontrolom leta, već su samo zatražili da se vrate. Radari nisu zabilježili da se avion okrenuo, a kontrola je vrlo brzo izgubila kontakt s letjelicom.
Avion je ranije imao tehničkih problema
Tehnički dnevnik leta s Balija prema glavnom gradu Indonezije otkriva kako je jedan od instrumenata bio "nepouzdan", a pilot je morao predati upravljanje kopilotu.
Poslije slijetanja avion su pregledali mehaničari i dali mu zeleno svjetlo za novi let.
Već je ranije direktor kompanije rekao da je avion imao "tehnički problem", ali dodao je da je on riješen.
"Da je avion imao kvar, bilo bi nemoguće uzletjeti", kazao je.
Obitelji žrtava dobit će psihološku pomoć
Predstavnici američkog proizvođača zrakoplova trebali bi se susresti s predstavnicima Lion Aira u srijedu dok je Džakarta naredila inspekciju svih Boeinga 737 MAX.
Direktor Lion Aira Daniel Putut kazao je kako je kompanija spremna preuzeti odgovornost za žrtve ove tragedije. Prikupili su podatke od 209 obitelji žrtava i obećali su da će ih redovno obavještavati o novostima. Kompanija je osigurala i letove za stotine članova obitelji posade i putnika koji su bili na kobnom letu JT610. Za njih su pripremili i psihološku pomoć.