Letjelica, koja je svojevrsni hibrid između aviona i zračnog broda, duga je 92 metra i vrijedna 25 milijuna funti.
Proizvođač HAV (Hybrid Air Vehicles) objavio je da je posada "sigurno i dobro".
"Let je prošao u redu osim manje nezgode pri slijetanju", objavio je glasnogovornik tvrtke. Nakon što se istraže dodatne pojedinosti nesreće javnost će o njima biti obaviještena, dodao je.
Prvi probni let obavljen je 17. kolovoza.
Duga 92 metra
Airlander 10 sličan je nekadašnjim cepelinima, ispunjen je helijem i dug 92 metra, a tvrtka koja ga je proizvela nada se da će letjelica privući pozornost kupaca koji bi je mogli koristiti za prijevoz tereta, dostavu pomoći, nadzor ili za turizam, s obzirom na to da može prevesti 48 putnika.
Letjelica je ime dobila po tome što može ponijeti deset tona tereta. Trup je napravljen od karbonskih vlakana i višeslojnog platna, a pogone ga četiri turbodizelska motora od 350 konjskih snaga.
Ovom "zračnom brodu" nije potrebna pista, a proizvođač tvrdi da može poletjeti i sletjeti i na neasfaltiranu površinu, led ili vodu pa zato može biti pogodan za humanitarne misije ili dugotrajan nadzor morske granice.
Najpoznatija nesreća Hindenburga
Letjelice ovakvog tipa bile su popularne u prvoj polovini 20. stoljeća, no nakon nesreće zračnog broda Hindenburga 1937. i razvoja aviona izgubili su popularnost te gotovo potpuno nestali s neba.
Letjelica je prvotno bila namijenjena za američku vladu kao zrakoplov za nadzor, ali je poslije odbačen zbog smanjenja proračuna za obranu.
HAV tvrdi da se Airlander može koristiti za niz zadaća kao što su nadzor, komunikacija, transport i čak putnički prijevoz.
Letjelica navodno može ostati u zraku do pet dana, a tvrtka se nada da će do 2021. godine proizvoditi do 10 letjelica godišnje.