TKO NE BI BIO ZAVIDAN? /

Evo zašto je to Hrvatima obećana zemlja: Od nagomilanog bogatstva uhvatit će vas mučnina

Image
Foto: Shutterstock

'Glavni razlog povećanja novčanog imutka građana Njemačke je ponovno rekordna štednja', rekao je ekonomist Michhael Stappel

2.1.2022.
14:52
Shutterstock
VOYO logo

Nijemci su u protekloj godini dodatno povećali svoje ušteđevine tako da je njihovo bogatstvo poraslo na rekordnih 7,7 bilijuna eura, priopćila je DZ banka u nedjelju.

"Glavni razlog povećanja novčanog imutka građana Njemačke je ponovno rekordna štednja", rekao je ekonomist DZ Banke Michhael Stappel.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

On kaže kako je stopa štednje u protekloj godini, iako je pala u odnosu na 2020., iznosila još uvijek visokih 15 posto. To znači da su građani Njemačke na svakih sto eura koji su im stajali na raspolaganju, uštedjeli 15.

U rekordnu sumu od 7,7 bilijuna eura se ubraja klasična novčana štednja, vrijednosni papiri te potraživanja od osiguranja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
NAJVEĆA EUROPSKA EKONOMIJA /

Obećana zemlja za Hrvate na rubu recesije: Dva su ključna razloga

Image
NAJVEĆA EUROPSKA EKONOMIJA /

Obećana zemlja za Hrvate na rubu recesije: Dva su ključna razloga

Val štednje

Rekordni val štednje počeo je 2020. s pojavom prvih naznaka pandemije. U 2020. stopa štednja je sa 16,1 posto bila još viša. Prošle godine trend štednje je popustio tijekom ljetnih mjeseci kada se činilo da je pandemija na zalasku.

"Potrošačko raspoloženje je međutim splasnulo na jesen s prvim naznakama novog pandemijskog vala i mjera zatvaranja", kaže Stappel iz DZ Banke, krovne banke svih Volks i Reiffeisnen banaka u Njemačkoj.

Porast novčanog imutka objašnjava se i većom spremnošću Nijemca na ulaganje u vrijednosne papire.

"S obzirom na niske pa čak i negativne kamate na ušteđevine, više građana se prošle godine odvažilo na ulaganje u dionice", zaključuje Stappel.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo