Curice i dečkići / Lego igračkama ide u obračun protiv rodnih okova: 'Djevojčicama uskraćuju prostorne vještine, a dječacima brižnost!'

Image

Studija je pokazala da roditelji i dalje sinove vide samo u sportu ili tehnologiji, a kćeri u plesu, kostimiranjima ili kulinarstvu

17.10.2021.
14:00
VOYO logo

Lego je najavio odmak od rodnih stereotipa u svojim igračkama nakon što je provedena globalna anketa koju je kompanija naručila pokazala kako stav prema igraju i buduće karijere djece i dalje pokazuju nejednakosti.

Istraživanja su pokazala da djevojčice iskazuju više samopouzdanja i interesa za širok spektar aktivnosti, dok se isto ne može potvrditi za dječake.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
U zakonu jednakost, ne i u praksi /

Biti žena u Hrvatskoj: Teže nalaze posao, rade više za manju plaću od muškaraca, žrtve su nasilja

Image
U zakonu jednakost, ne i u praksi /

Biti žena u Hrvatskoj: Teže nalaze posao, rade više za manju plaću od muškaraca, žrtve su nasilja

Čak 71% anketiranih dječaka reklo je kako se boji da da će im se drugi rugati ako se igraju s onim što su opisali kao "igračke za djevojčice". Pokazalo se da ovaj strah dijele i njihovi roditelji.

Muškarce se usmjerava u aktivnosti koje se više cijene

"Roditelji pokazuju veću zabrinutost da će im sinove zadirkivati ​​ jer se igraju igračkama povezanih s drugim spolom, nego kćeri", rekla je Madeline Di Nonno, izvršna direktorica Geena Davis Instituta za rod u medijima, koja je provela istraživanje, za Guardian.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"No, također se ponašanja povezana s muškarcima u društvu više cijene. Dok društva ne prepoznaju da su ponašanja i aktivnosti tipično povezane sa ženama jednako vrijedna ili važna, roditelji i djeca ih neće dobro prihvaćati", rekao je Di Nonno.

Studija je pokazala da roditelji i dalje potiču sinove na sport ili područje tehnologije, dok su kćeri usmjeravali na aktivnosti poput plesa, kostimiranja ili kulinarstva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Postoji asimetrija. Djevojčice ohrabrujemo da se igraju sa 'stvarima za dječake', no ne i obrnuto", rekla je Gina Rippon, neurobiologinja i autorica knjige 'Gendered Brain'.

Rippon dodaje da je ovo posebno problematično jer igračke služe kao prilike za prilike za svojevrsni trening stoga, ako se djevojčice ne igraju s Lego kockama ili drugim igračkama za konstrukciju, neće razviti vještine snalaženja u prostoru koje će im trebati kasnije u životu. I obratno, ako se dječaci ne igraju s lutkama, neće razviti vještine skrbi za druge u ranim fazama života.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Danski proizvođač igračaka naručio je u izvješće za UN –ov Međunarodni dan djevojčica, a u anketama je sudjelovalo oko 7000 roditelja i djece u dobi od šest do 14 godina iz Kine, Češke, Japana, Poljske, Rusije, Velike Britanije i SAD -a.

"Radimo na tome da Lego učinimo inkluzivnijim", rekla je Julia Goldin, voditeljica odjela za proizvode i marketing u Lego grupi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od početka 2021. godine, Institut Geena Davis je revizirao Lego i konzultirao se kako bi se "pozabavili rodnom pristranošću i štetnim stereotipima", a tvrtka je obećala ukloniti rodnu pristranost iz svojih linija. Tako od sada planiraju kroz svoje igračke kod djece poticati vještine skrbništva i brige za druge, uz svjesnost o prostoru, kreativno razmišljanje i rješavanje problema.

"Tradicionalno, Legu je pristupalo više dječaka, ali proizvodi poput 'Lego Dots' ili 'Lego City Wildlife Rescue Camp' posebno su osmišljeni kako bi se svidjeli i dječacima i djevojčicama", rekla je Goldin.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stereotipi utječu i na roditelje

Kampanja 'Neka igračke budu igračke' pokrenuta je 2012. u Velikoj Britaniji, kao pritisak na proizvođače dječjih igračaka da prošire svoj marketing i uključe oba spola, tako da niti jedan dječak ili djevojčica ne misle da se igraju "pogrešnom igračkom". Ali napredak je spor. Izvješće društva Fawcett za 2020. pokazalo je kako su "lijeni stereotipi" i podjela igračaka po spolu potaknuli krizu mentalnog zdravlja među mladima i ograničili percepciju izbora karijere.

A društveni stereotipi ne utječu samo na djecu već i na roditelje. Institut Geena Davis ustanovio je da su roditelji oba spola ocijenili muškarce kao "kreativnije", da postoji šest puta veća vjerojatnost da će znanstvenike i sportaše smatrati muškarcima, a ne ženama, te više od osam puta veća vjerojatnost da će inženjere smatrati muškarcima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Goldin je rekla da Lego više ne označava nijedan od svojih proizvoda kao one "za djevojčice" ili "za dječake". Na Lego.com potrošači ne mogu tražiti proizvode prema spolu, a umjesto toga web stranica nudi teme koje naziva "područjima strasti".

"Sve testiramo na dječacima i djevojčicama, a uključujemo i više ženskih uzora", rekla je Goldin.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nedavna konferencija 'Lego Con' predstavila je dizajnerice koje govore o svom poslu za Lego, a pokrenuta je i kampanja 'Pokreni svijet' koja je usmjerena na djevojčice.

"Naš je posao sada potaknuti dječake i djevojčice da se požele igrati sa setovima za koje se tradicionalno smatralo da nisu za njih", zaključila je Goldin.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo