Dva dana nakon pada Boeinga 737-800 avioprijevoznika China Eastern Airlines doznaju se novi podaci o katastrofalnoj nesreći, koji ilustriraju da apsolutno nitko od 132 ljudi u avionu nije imao baš nikakve šanse preživjeti.
Najnoviji podatak odnosi se na analizu Bloomberga, koji je, koristeći podatke o letu tog putničkog aviona sa stranice flightradar24.com, izračunao da se ovaj Boeing u brdo kod grada Wuzhoa srušio, leteći pritom brzinom bliskoj brzini zvuka.
Za opisati taj avion u sekundama prije pada izraz "letjeti" nije najbolji izbor. Nekoliko sati nakon nesreće naš portal je prenio opis, također na temelju podataka s radara, da se avion doslovno zabio u brdo, padajući pritom skoro savršeno okomito, i to nakon što je naglo počeo gubiti visinu na 8800 metara nad morem.
U tim trenucima, dok je još bio na visini višoj od osam kilometara nad razinom mora, Boeing China Easterna letio je brzinom od 957 kilometara na sat. Odjednom je propao i obrušio se prema tlu.
Podaci s flightradar.24 i analiza Bloomberga kažu da je avion padao sve brže, i to jureći najmanje 966 kilometara na sat, a na trenutke i brže od 1100 kilometara na sat.
Brzina zvuka je, inače, u prosječnim meteorološkim uvjetima i na razini mora 1235 kilometara na sat, dakle na nadmorskoj visini na kojoj se avion sa 132 ljudi zabio svom silinom, nešto manje.
Ubrzo nakon pada aviona, na internetu su se počele pojavljivati snimke prvo mjesta pada u šumi na brdu, krater okružen požarom, krhotine, a nedugo potom i snimka s nadzornih kamera, navodno točno u trenutku pada aviona.
Snimci tog dana još nije nitko potvrdio autentičnost, ali je nesporno to da prikazuje avion kako pada točno onako kako su kazivale prve analize, skoro okomito. Takav način pada je, pak, doveo do tumačenja da je nesreću mogao prouzročiti isključivo neki ekstreman događaj.
Nakon što je poznato kakvom je brzinom avion udario o tlo, za Sydney Morning Herald je ovakvu silinu udara ilustrirao Bob Mann, stručnjak iz RW Mann & Co consultanc, i to ovim riječima:
"To je bio udar iznimno velike energije… Čini se kao da je doslovno ispario u tom krateru."
To dalje znači da je pitanje i je li takvom udarcu mogla odoljeti čak i crna kutija s podacima o letu. Ali, ako se crna kutija, što je lako zamislivo, od takvog udarca i raspala, ranija iskustva su pokazala da se podaci nerijetko mogu spasiti čak i iz njenih dijelova.
Kineska Xinhua u međuvremenu je objavio da su danas u području pada aviona kiša i blato, što otežava posao ljudima na terenu, da se još uvijek u zraku osjeća zadah kerozina. Meteorološke prognoze predviđaju za taj dio Kine jak vjetar i žestoke kiše.
Kineske agencije javljaju da na terenu s potragom za dijelovima aviona i na uviđaju posao nastavlja oko 2000 ljudi.