KAD SE PRIRODA POBRINE... NASA objavila nevjerojatne snimke: / Pogledajte posljedice nakon samo 14 dana epidemije koronavirusa

Foto: NASA/Profimedia

1.3.2020.
NASA/Profimedia

Širenje koronavirusa po Zemaljskoj kugli krenulo je iz Kine, točnije iz grada Wuhana gdje je na snazi bila najveća karantena na svijetu. I dok tako bolest "drma" Europom, Azijom, Afrikom i Australijom te unosi nemir među ljude, Kinezima je koronavirus donio i nešto dobro. NASA je objavila satelitske snimke koje pokazuju dramatičan pad zagađenja u Kini nakon što je epidemija ugasila dio industrije u toj državi, ali i putovanja, javlja Independent.

Iz NASA-e kažu da se promjena barem djelomično odnosi na ekonomsko usporavanje uzrokovano naporima na suzbijanju virusa. Svemirske karte pokazuju kako su razine dušičnog dioksida, toksičnog plina iz vozila, elektrana i tvornica pale u usporedbi sa stanjem prije masovne karantene. Znanstvenici su ranije otkrili da je koronavirus izbrisao najmanje četvrtinu kineske emisije štetnih stakleničkih plinova sredinom veljače i to u samo dva tjedna. Zatvaranje industrijskih pogona i naredba ljudima da ostanu kod kuće doveli su do naglog pada u izgaranju fosilnih goriva, ključnog uzroka klimatske krize. Inače, Kina je najveći svjetski proizvođač stakleničkih plinova.

U KINI BROJ ZARAŽENIH OD KORONAVIRUSA VEĆI NEGO DAN PRIJE: /

Potrvđeno je da 427 novih osoba ima virus

U KINI BROJ ZARAŽENIH OD KORONAVIRUSA VEĆI NEGO DAN PRIJE: /

Potrvđeno je da 427 novih osoba ima virus

Kako se širila epidemija, tako se zagađenje smanjilo

U Kini gdje je započela epidemija sada je skoro 80.000 slučajeva zaraženih koronavirusom s gotovo 2.900 smrtnih slučajeva, što je daleko najveći broj nego u bilo kojoj drugoj zemlji. NASA-ine karte uspoređuju razinu zagađenja između prva tri tjedna u godini i između razdoblja od 10. do 25. veljače.

Znanstvenici iz svemirske agencije kazali su da je pad zagađenja prvo bio očit u blizini Wuhana, no da se na kraju prošitio po cijeloj zemlji. Fei Liu, istraživačica kvalitete zraka u NASA-inom centru za svemirske letove Goddard, navodi da je ovo prvi put da je vidio tako dramatično spuštanje zagađenja na tako širokom području zbog nekog određenog događaja.

Kaže da je vidjela pad razine dušičnok dioksida za vrijeme ekonomske krize 2008., ali da je tada smanjenje bilo postupno.