Fatalna Moldavka brani kapetana: 'Nismo ljubavnici'

20.1.2012.
13:20
VOYO logo

"Muškarac koji traži ljubavnice ne pokazuje sliku svoje kćeri", objašnjava Cemortan, bivša balerina, koja je već radila na brodovima Costa Crociere kao hostesa, a u petak 13. siječnja u Civitavecchiji se ukrcala na Concordiju, brod kojim je zapovijedao njezin prijatelj 52-godišnji Francesco Schettino. Mlada Moldavka imala je, navodno, kartu za ulazak na brod koji je iste večeri udario o hrid, ali nije imala kabinu. Mnogi, ne samo hrvatski putnici nego i talijanski, čije izjave prenosi genovski list Secolo XIX, kažu da je Schettino pio.

'Popio je najmanje jednu bocu vina!'

Popio je najmanje jednu bocu vina. Trebalo mu je zabraniti i vožnju skutera, a kamoli golemog broda. "Najmanje jednu bocu vina", drže putnici. Za upravljanje brodom ne postoji alkotest, ali na temelju količine alkohola koju je popio, Schettinu je "trebalo zabraniti i vožnju skutera, a kamoli golemog broda".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na zapovjednom mostu, kažu, atmosfera je bila, najblaže rečeno, vesela. Ne samo što je pio i zabavljao se nego je razgovarao na mobitel dok je bio za upravljačem ploveće "zgrade" od 114.000 tona, široke 36 metara i dugačke 292 metara s više od 4200 "ukućana". Tužitelj iz Grosseta Francesco Verusio kaže da je Schettino, ploveći pokraj otoka Giglija, izazivao samoga sebe, svoje znanje upravljanja brodom. Kada je vidio da se previše približio hridi, zapovjedio je skretanje, ali bilo je prekasno. Kompanija Costa Crociere suspendirala je Schettina, što je korak do dobivanja otkaza, te mu neće zajamčiti ni odvjetnika, što je prvotno najavila. Kompanija će se u procesu protiv Schettina predstaviti kao oštećena strana. A šteta je golema.

Šteta oko milijardu eura?!

Samo u ovoj godini kompanija je s brodom Concordija trebala zaraditi gotovo sto milijuna eura, koji su sada nasukani zajedno brodskom olupinom. Ako se tome dodaju odštete koje će platiti, kao i troškovi ispumpavanja spremnika s naftom (2400 tona u 21 spremniku), izvlačenje broda itd., iznos štete mogao bi dostići milijardu eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Spasioci su eksplozivom napravili 11 rupa na brodu kako bi lakše ulazili unutra i tragali za nestalima. Danas je potraga prekinuta zbog nemirnog mora, a brodska olupina ponovno se počela pomicati. Predlagano je vezivanje broda za otok, kako bi se zaustavilo njegovo klizanje prema morskom dnu, ali kakve bi trebale biti sajle ili konopi kojima bi se zaustavilo pomicanje gotovo 120 tisuća tona? Osim toga, za što bi oni na otoku trebali biti vezani, nema bitva koje bi mogle izdržati. A vremenska prognoza ne obećava ništa dobro.

specijal-201012070191004-Havarija talijanskog kruzera

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo