Dizelski automobili proizvode puno više štetnih ispušnih plinova nego što to tvrde laboratorijski testovi, a neki koji su testirani u realnim uvjetima, na cesti, emitirali su i do 12 puta više otrovnih plinova, nego što to EU dopušta, pokazalo je istraživanje napravljeno nakon velikg Volkswagenovog skandala.
Istraživanje Odjela za promet koje je uključivalo automobile poput Forda, Renaulta i Vauxhalla, pokazalo je da je postojala velika razlika u emisijama dušikovih oksida izmjerenih u laboratoriju i pod normalnim uvjetima vožnje.
Niti jedan automobil među 37 testiranih modela u normalnim uvjetima nije udovoljavao standardima Europske unije, a prosječna emisija je bila i do pet puta veća.
Međutim, iz Odjela tvrde kako nijedna druga tvrtka izvan Volkswagenove grupe nije namještala brojke te da nisu prekršeni zakoni.
Volkswagen i SAD postigli načelan dogovor o "dieselgateu"
Njemački proizvođač automobila Volkswagen postigao je u četvrtak "načelan dogovor" koji predviđa "znatnu odštetu" kako bi se spriječilo pokretanje sudskog postupka u Sjedinjenim Državama u aferi dizelskih motora sa softverom koji na ekotestu prikazuje smanjeno ispuštanje ispušnih plinova, objavio je savezni sudac.
Ovim protokolom, koji je obznanio kalifornijski sudac Charles Breyer, ipak se ne obustavljaju kaznena istraga koju je počelo američko ministarstvo pravosuđa (DoJ) ni tužbe američkih kupaca koji se smatraju prevarenim.
"Strane su izradile konkretan plan" i "postigle načelan dogovor" koji bi trebao riješiti problem "većine tih automobila", priopćio je sud na raspravi u San Franciscu.
Sud je zatražio da tema razgovora i pojedinosti dogovora ostanu u tajnosti sve dok sud o tome ne bude obaviješten, ali je rekao da će dogovor omogućiti isplatu "znatne odštete".
Volkswagen će oko 480.000 vlasnika dvolitarskih automobila omogućiti da izaberu između njihova otkupa, izmjene motora o njegovu trošku i poništenja kredita ako ga imaju. Automobilska tvrtka je pristala i osnovati fond za financiranje zaštite okoliša, dodao je sudac Breyer.
DoJ je potvrdio da se dogovor zasad primjenjuje samo za dvolitrene motore i da njime nije obuhvaćeno oko 80.000 automobila s trolitrenim motorom od kojih su neki prodani pod markom Porsche i Audi.
Ovaj dogovor, prva etapa u pregovorima automobilske tvrtke, američkog ministarstva pravosuđa i savezne agencije za okoliš (EPA) omogućuje Volkswagenu da kratkoročno izbjegne sudski postupak koji bi ga mogao stajati desetke milijarda dolara.