Vršitelj dužnosti južnokorejskog predsjednika Choi Sang-mok naredio je u ponedjeljak hitnu sigurnosnu inspekciju cjelokupnog sustava zračnog prijevoza nakon pada zrakoplova Jeju Aira pri čemu je poginulo 179 ljudi.
Najsmrtonosnija zračna nesreća u Južnoj Koreji dogodila se u nedjelju kada je putnički avion sletio na trbuh i skliznuo s kraja piste, eruptirajući u vatrenoj kugli udarivši u zid u međunarodnoj zračnoj luci Muan.
Glavni prioritet za sada je identificiranje žrtava, potpora njihovim obiteljima i liječenje dvoje preživjelih za što ne treba štedjeti raspoloživa sredstva, kazao je Choi na sastanku upravljanja katastrofama u Seulu.
"Čak i prije nego što konačni rezultati budu objavljeni, tražimo od dužnosnika da transparentno objave postupak istrage nesreće i odmah obavijeste ožalošćene obitelji", rekao je.
"Čim se provede sanacija nesreće, traži se od Ministarstva prometa da provede hitnu sigurnosnu inspekciju cijelog operativnog sustava zrakoplova kako bi se spriječilo ponavljanje zrakoplovnih nesreća", rekao je.
Let Jeju Aira, koji je dolazio iz tajlandske prijestolnice Bangkoka sa 175 putnika i šest članova posade, pokušavao je sletjeti nešto poslije 9 sati u nedjelju u zračnu luku na jugu Koreje.
Dva člana posade su preživjela i nalaze se na liječenju zbog ozljeda.
Istražitelji ispituju udare ptica i vremenske uvjete kao moguće uzroke nesreće, rekli su vatrogasci. Stručnjaci kažu da ostaju mnoga pitanja, uključujući i zašto je avion letio tako brzo te zašto njegov stajni trap nije bio spušten kada je skliznuo niz pistu i udario u zid.
Pilot je prijavio udar ptice i proglasio opasnost prije nego što je avion pao
Pilot aviona koji se srušio u Južnoj Koreji prijavio je nalet na ptice i proglasio opasnost nekoliko minuta prije pada, otkriveno je. Samo dvije od 181 osobe u zrakoplovu Jeju Aira preživjele su let iz Bangkoka u Tajlandu do međunarodne zračne luke Muan u Južnoj Koreji.
U nedjelju u 8.54 ujutro po lokalnom vremenu (oko 1 sat po našem vremenu) pilot zrakoplova dobio je dopuštenje za slijetanje. Međutim, samo tri minute kasnije kontrolni toranj zračne luke upozorio je na mogućnost udara ptica. Zatim je minutu nakon toga kapetan poslao znak za pomoć.
U 9.03 ujutro zrakoplov nije uspio u pokušaju prinudnog slijetanja, skrenuo je s piste, udario u betonski zid i eksplodirao u plamenu.
Govoreći u nedjelju, južnokorejsko ministarstvo prometa reklo je da je pilot potvrdio kontrolnom tornju da je avion pretrpio udar ptice i potom uputio poziv za pomoć.
Državna vatrogasna služba prethodno je rekla da ispituju je li iza nesreće udar ptica. Istraga se nastavlja. Zrakoplov nije uspio otvoriti stajni trap, što je dovelo do klizanja preko piste, a stručnjaci su ranije rekli da ni zakrilcima ni letvicama nije upravljao kako bi usporio. Vremenski uvjeti također su razmatrani kao mogući uzrok.
Boeing 737-800 sudjelovao u nesreći Državno ministarstvo prometa također je priopćilo da razmatra odvojeni pregled zrakoplova koji je sudjelovao u nesreći - Boeinga 737-800. Ranije su rekli da su u kontaktu s tvrtkom Jeju Air u vezi s letom 2216 i da su spremni podržati zrakoplovnu tvrtku. Izrazili su sućut obiteljima žrtava.
Dan nakon nesreće, pilot Jeju Aira vratio je drugi Boeing 737-800 nakon što je otkrio signal koji je ukazivao na problem sa stajnim trapom. Zrakoplovna tvrtka kaže da je "potvrđeno da oprema radi normalno nakon dodatnih mjera", ali se pilot vratio u zračnu luku Gimpo u blizini Seula iz opreza. Putnici su u zračnoj luci prebačeni na drugi 737-800 zrakoplova Jeju Aira - ali njih 21 odlučilo se ne ukrcati iz sigurnosnih razloga.
POGLEDAJTE VIDEO: Pad aviona prestravio mještane Litve: 'Užasno je, telefon mi zvoni od jutra!'