Iz nasukanog kruzera bi trebalo izvući 2.400 tona goriva, od ukupno 500.000 tona koliko se nalazi u ogromnom rezervoaru. Prvo će ronioci morati izvesti podvodne pripreme na 18 metara broda koji se nalazi ispod površine mora. Naime, postoji mogućnost da kruzer potone 50 do 90 metara ispod morskog grebena na kojem se sada nalazi, što bi predstavljalo ogromnu opasnost po okoliš. Potom će ronioci izbušiti otvore u trupu broda kako bi ispumpali naftu, koju će potom zamijeniti vodom kako bi se održala ravnoteža broda i spriječilo njegovo micanje prema otvorenom moru.
Unutar kruzera zrak nepodnošljiv
Istovremeno traju napori spasioca i ronioca da pronađu preostale nestale sa spiska putnikai i osoblja, iako nema više nade da bi u olupini mogli naći neku preživjelu osobu. Daily Mail je objavio izjavu jednog od ronioca, koji je kazao kako se u olupini osjeća smrad raspadnutih tijela te da je zrak nepodnošljiv. Podsjetimo, dosad su pronađena tijela 15 osoba, a 17 ih se vode kao nestali.
Bogati Rusi plaćali bijeg s kruzera?
U međuvremenu se u medijima pojavila i priča da su bogati Rusi na brodu "plaćali" članovima posade za mjesta na čamcima za spašavanje, što će istražiti talijansko tužiteljstvo. Naime, Franca Anichini (52), stanovnica otoka, u izjavi njemačkim novinarima je kazala kako su u čamcima koji su prvi stigli s broda sjedili muškarci i elegantne žene u večernjim haljinama koji su govorili ruski jezik.
specijal-201012070191004-Havarija talijanskog kruzera