GREŠKA UMJETNE INTELIGENCIJE / Algoritmi Facebooka crnce na videu prepoznali kao 'primate': 'Ispričavamo se, to je neprihvatljiva pogreška'

Image
Foto: Shutterstock

Ispričavamo se svima koji su možda vidjeli ove uvredljive preporuke, navodi se u priopćenju Facebooka

4.9.2021.
11:10
Shutterstock
VOYO logo

Facebook se ispričao zbog pogreške koji je napravila njegova umjetna inteligencija koja je videozapis s Afroamerikancima označila neprihvatljivim opisom.

Korisnici koji su nedavno pregledavali videozapis iz 2020. na kojemu su Afroamerikanci, a objavio ga je Daily Mail, dobili su upit žele li nastaviti gledati video o primatima, piše New York Times.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Facebook se u priopćenju zbog "neprihvatljive pogreške" te onemogućio značajku preporuke koja je odgovorna za ovakvu poruku dok traje istraga o uzroku slučaja. Poručili su kako na taj način žele spriječiti ponavljanje ovakvih pogrešaka. 

Image
nova pravila /

Korisnici Instagrama morat će otkriti datum rođenja, iz Facebooka pojasnili zašto

Image
nova pravila /

Korisnici Instagrama morat će otkriti datum rođenja, iz Facebooka pojasnili zašto

"Ispričavamo se svima koji su možda vidjeli ove uvredljive preporuke", navodi se u priopćenju Facebooka koje potpisuje glasnogovornica Dani Lever.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Google, Amazon i druge tehnološke tvrtke godinama su pod povećalom zbog grešaka u sustavima umjetne inteligencije. Studije su pokazale da je tehnologija prepoznavanja lica pristrana prema obojenim osobama te ima problema s njihovom identifikacijom, što dovodi do incidenata u kojima su crnci bili diskriminirani ili uhićeni zbog računalne greške.

New York Times podsjeća na primjer iz 2015. godine kada je Googleov softver za prepoznavanje lica identificirao je par Afroamerikanaca kao gorile. Časopis Wired je nekoliko godina kasnije otkrio da je tehnološki div kao rješenje za taj slučaj odlučio cenzurirati riječ gorila iz pretraživanja i tagiranja fotografija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inače, Facebook je prije nekoliko mjeseci podijelio skup podataka koji je kreirao s AI zajednicom u pokušaju da riješi slične probleme. Riječ je o 40.000 videozapisa na kojima je 3.000 plaćenih glumaca, a Facebook je čak angažirao profesionalce koji su osvijetlili snimke i označili ton njihove kože, kako bi sustav umjetne inteligencije mogao naučiti kako izgledaju ljudi različitih rasa kada ih se fotografira pri različitim svjetlosnim uvjetima. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC17
Gledaj uživo 1.lipnja
VOYO logo