Jedna istanbulska tvrtka željela je pružiti alternativu Facebooku, te je napravila društvenu mrežu na kojoj će se družiti muslimani diljem svijeta. Tzv. "halal Facebook", prema riječima direktora kompanije Abdul-Vaheda Nijazova, bit će "čišća" verzija Facebooka. Ova mreža će korisnicima ponuditi islamske sadržaje, kao što su islamske knjige, podcastovi, videoigre koje su napravili "muslimani za muslimane"...
"Muslimani širom svijeta nisu dobro predstavljeni na internetu, želimo to promijeniti. Mi ne stvaramo internetsku džamiju, nego samo halal okruženje za muslimane", izjavio je Nijazov za turski dnevni list Hurijet.
U reklamnom videu koji se pojavio na internetu, ova društvena mreža opisana je kao "prvi globalan, inovativan, zaštićen od štetnih sadržaja, višejezičan i višekulturan IT projekt".
"Stvorili smo virtualni model društva u ozračju mira i paket halal internetskih usluga koji će odgovoriti na potrebe i zahtjeve modernog muslimana", navode autori ovog projekta.
SalamWorld će biti filtrirana mreža koja će biti dostupna na osam jezika. Uklanjanjem štetnog sadržaja, odnosnog sadržaja koji je u suprotnosti s islamskom vjerom, autori se nadaju da će "zadovoljiti potrebe muslimana širom svijeta".
"Cilj SalamWorlda je da nadiđe političke, jezične i kulturne barijere, kako bi otvorio svijet muslimana – i obrnuto", navodi se u videospotu.
Ipak, kako primjećuje tehnološki blog Gawker, Facebook je sam po sebi već dovoljno nadzirana mreža i svojim korisnicima postavlja vrlo stroga ograničenja u smislu što smiju, a što ne objaviti. Štoviše, kako je primijetio EFF, Facebook je neprestano na udaru javnosti jer primjerice i dalje uklanja slike koje prikazuju "štetne" sadržaje, kao što su slike majki koje doje djecu.
Ipak, Nijazov smatra da ni Facebook, kao ni druge današnje društvene mreže na internetu ne pružaju odgovarajuću atmosferu muslimanskim korisnicima.
"Sadržaj koji se koristi na drugim društvenim mrežama nije baš siguran. Ne želimo da naši mladi ljudi usvoje sve te ideje s kojima nisu još upoznati", rekao je dodajući da očekuje da će mreža u naredne tri godine okupiti 30 milijuna muslimana širom svijeta.
Kako piše Radio Free Europe, ulagači SalamWorlda su iz bivših država Sovjetskog Saveza. Prve urede SalamWorld je otvorio u Moskovskom islamskom centru i Kairu, a sjedište će mu biti u Istanbulu.
Ipak, neki muslimani izrazili su zabrinutost zbog tih veza s Moskvom i zasad vrlo netransparentnog načina financiranja. Također žele znati odakle ovoj kompaniji 50 milijuna dolara početnog kapitala, te da se konačno otkriju imena "privatnih biznismena iz Kazahstana" koji, navodno, financiraju cijeli projekt.
Afganistanci primjerice nisu nimalo povjerljivi kad je riječ o vezama Moskve, kad ona podržava islamske projekte, kaže za Radio Free Europe Nori Vali, voditelj web stranice Afghan German Online, koja se obraća afganistanskim iseljenicima širom svijeta.
"Kao musliman i kao Afganistanac, mislim da je ovo spletka koja nipošto neće koristiti islamu", kaže Vali. "Naprotiv, to će štetiti islamu. Koristeći načine koji su godinama poznati, žele pokvariti islam i naštetiti njegovom ugledu."
Azerbajdžanski bloger Adnan Hajizada, koji je 2009. godine bio zatvoren godinu dana zbog optužbi da je vrijeđao azerbejdžansku vladu, također je izrazio bojazan i sumnju tko zapravo stoji iza SalamWorlda.
"Ja još uvijek mislim da je to poslovni projekt, ali sam također čuo od nekih muslimana na Facebooku da se neće pridružiti SalamWorld mreži jer se boje da su tu mrežu stvorile neke strane sile koje tako žele identificirati aktivne muslimane u različitim dijelovima svijeta, a kasnije ih na taj način nadzirati ili ih progoniti", rekao je Hajizada.
Ipak, za Saida Saidova iz SalamWorlda cijela je ideja samo da se stvori "platforma za dijalog muslimana, ali i onih koji to nisu".
Kaže da postojećim platformama "nije stalo da objasne svijetu što je islam", te da ih ti ljudi "pogrešno predstavljaju".
Alternativa tome je upravo SalamWorld. Morat ćemo pričekati do srpnja da vidimo može li ova društvena mreža doseći globalnu publiku i doživjeti uspjeh.
Prethodni članci arti-201203080442006 arti-201203070294006 arti-201203090713006 arti-201202160292006 arti-201202140236006