Još od pojave prvih video-igara, klinci su se radije igrali nego slušali učitelje. Umjesto da se bore protiv toga, osoblje Questa je odlučilo iskoristiti dječju opsesiju na najbolji mogući način.
"Igre zaokupljaju djecu", kaže Katie Salen, Questova dizajnerica igara i profesorica tehnologije. "Stavljaju djecu u komplicirane situacije koje ona ne riješe od prve, no ne odustaju."
No, kad se dijete suoči s teškim problemom u školi, ono obično odustane. Svjesna toga, Salen je prije tri godine osnovala Institut igre, neprofitnu udrugu dizajnera igara i stručnjaka za učenje koji smišljaju igre kroz koje djecu uče školsko gradivo. Nakon uspješnog testiranja igara u normalnim učionicama, osnovana je škola u kojoj će igre biti primarno nastavničko pomagalo.
72 učenika u školi slušaju pet predmeta: Kodni svjetovi (matematika i engleski), Bivanje, prostor i mjesto (društvene znanosti), Kako rade stvari (znanost), Sportovi za um (dizajn igara) i Wellness (zdravlje).
Učenici uče kroz grupne projekte, jer su istraživanja pokazala da ljudi najbolje pamte stvari koje nauče u socijalnom kontekstu. Tako, na primjer, umjesto štrebanja dosadnih povijesnih činjenica, djeca se pretvaraju da su spartanski špijuni koji skupljaju podatke o Ateni.
Quest djecu kroz programiranje igara uči osnove matematike i fizike. Prema riječima učitelja, djeca ove predmete uče jednako brzo, ako ne i brže nego učenici u drugim školama.
Trenutni učenici u Questu će završiti svoje srednjoškolsko obrazovanje, a svake godine školu će upisati novi dvanaestgodišnjaci. Dok prva generacija ne maturira, nitko ne može biti siguran hoće li Quest pripremiti djecu za stvarni život, no učitelji i učenici se nadaju najboljem.