Kompozicija se rasula za nekoliko sekundi. 12 praznih vagona teretnog vlaka na putu iz Vinkovaca prema Kutini iskočilo je pred samim ulazom u kolodvor Staro Petrovo Selo.
"Katastrofa, čitava katastrofa, zato što su te tračnice stare a nitko se neće pomilovat' da to malo poboljša", izjavio je jedan putnik.
Snažan udar vagona pri brzini od 75 kilometara na sat oštetio je prugu i signalne uređaje i stvorio kaos u prometu. Putnici su mogli samo čekati. Oko razbacanih vagona od jutra su kružile HŽ-ove ekipe, ali i policija.
Uzrok nove blamaže HŽ-a je pregrijavanje ležaja i pucanje osovine na jednom od vagona. "Drugi kotač je iskliznuo i lančano praktički ovi vagoni koji su bili pri kraju kompozicije su izletjeli sa kolosijeka. Vagon je naime bio ispravan, propisno je bio pregledan unatrag tri godine", izjavio je IvanLešković, predsjednik Uprave HŽ Carga.
I Ministarstvu prometa je jasno da je put do sigurne željeznice prilično dug. A HŽ-ovi sindikati poručuju - plaćamo cijenu dugogodišnjeg neulaganja. "Ne možemo smanjiti toliko broj ljudi da bi došli do nekog pozitivnog poslovanja ukoliko se neće željeznice modernizirat. Mi imamo pruge koje je Franjo Josip izgradio da se po njima vozi sto kilometara na sat, a mi sad po njima vozimo 20", rekao je IvanForgač, predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara
A koliko još upozorenja treba? Presude za najgoru željezničku nesreću u Rudinama u kojoj je poginulo 6 osoba još nema. Ozlijeđenih je u iskakanju vlakova bilo i ove godine. Devet radnika u srpnju je stradalo u kolodvoru Perušić u naletu radne lokomotive na teretni vagon. Prije toga iskočio je teretni vlak u Malovanu i znatno oštetio prugu. U veljači, nalet bure izbacio je iz tračnica nagibni vlak pokraj Gračaca. A lani u ovo doba, slična nesreća teretnog vlaka već se dogodila nedaleko Nove Gradiške.
I tada i sada iz HŽ-a uvjeravaju - pruga je ispravna, iako nije obnavljana 30-ak godina.