Time počinje i dvodnevno blagdansko slavlje kojim će Židovi u svojoj matičnoj domovini Izraelu i diljem svijeta proslaviti početak godine 5761. po židovskome kalendaru.
Kalendarski, Nova godina za Židove počinje u jesen - prvoga dana mjeseca tišrija po židovskome kalendaru, a blagdan se slavi i drugoga dana tišrija do zalaska Sunca.
Tijekom dvodnevnoga blagdanskog razdoblja Židovi će se, u skladu sa svojom tradicijom, pozdravljati riječima "Le šana tova tikatevi v'taihatemi", a time će jedni drugima poželjeti da "budu zapisani u (Božju knjigu) radi jedne dobre godine".
U literarnome prijevodu s hebrejskoga, Roš Ha-šana znači "glava godine" ili "početak godine", a blagdan se još naziva i Dan suda. Taj naziv ima pak svoje korijene u tomu što će Židovi u čuvstvenome vrhuncu tijekom dugoga i svečanoga bogoslužja za dvodnevnih blagdana dozivati prispodobu Boga, koji sudi svom čovječanstvu i otvara knjigu sa spisima iz protekle godine, po kojoj onda izriče presudu svakomu ponaosob i cijelomu čovječanstvu.
Zato je za svakoga Židova Roš Ha-šana blagdan duboke introspekcije tijekom kojega vjernik sagledava ozbiljnost života u Božjemu svijetu. Taj pak "duboki pogled unutra" za Židova znači da će dobro promisliti o ciljevima koje želi dostignuti, ako želi na ispravan način živjeti novu godinu koju mu je Bog dao.
S Roš Ha-šanom za Židove je počelo i desetodnevno razdoblje ozbiljnoga razmišljanja i ispitivanja života koje će završiti najvećim židovskim blagdanom Jom kipurom - Danom pomirenja. O ozbiljnosti toga razdoblja govori i zapis "Odlučeno je na blagdan Roš Ha-šane, i potvrđeno na Jom kipur, tko će živjeti, tko umrijeti, tko patiti, a kome će se narediti da luta". Za te su se velike blagdane Židovi pripremali tijekom protekloga mjeseca elula - zadnjega mjeseca u židovskome kalendaru.