AJMO U PRIRODU /

Zbogom nedjeljnom šopingu. Još je šest tjedana ostalo do novog pravila: trgovine rade samo 16 nedjelja u godini

Ovog ljeta u Zagrebu nedjelje nećete provoditi u šoping centru i do iznemoglosti probavati šlape i kupaće kostime, jer nedjeljom šoping centri neće raditi. Još je samo šest tjedana ostalo do 1. srpnja kada na snagu stupa novo pravilo: trgovine mogu odabrati samo 16 nedjelja koje će raditi

18.5.2023.
22:51
VOYO logo

Umjesto u nedjeljni šoping, u muzej ili prirodu. Jer uskoro se ograničava jedan od Hrvatima omiljenih oblika vikend zabave.

Mnoge hrvatske obitelji posljednjih su godina nedjelje običavale provoditi u ugodno klimatiziranim šoping centrima. Djecu bi ostavili u igraonicama, pojeli bi neki fast food za ručak i išli po dućanima. Ovoga ljeta to se mijenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S prvim danom srpnja na snagu stupa izmijenjeni Zakon o trgovini koji će dopuštati da trgovine rade samo 16 nedjelja godišnje. Kako do kraja godine nedjelja ima 27, u šoping centrima se ovih dana intenzivno bave odlučivanjem koje izabrati za radne.

Image
Nije Garden Mall jedini /

Provjerili smo kako rade trgovački centri od 1. srpnja! Neki nedjeljom neće otvarati čak dva mjeseca

Image
Nije Garden Mall jedini /

Provjerili smo kako rade trgovački centri od 1. srpnja! Neki nedjeljom neće otvarati čak dva mjeseca

"U sedmoj mjesecu bi bile dvije, u osmom mjesecu bi bila jedna. Uvijek se vodimo time, prvo, u 12. mjesecu uvijek najveći broj nedjelja treba biti radan, a onda smo se vodili po posjećenosti nedjelja u protekloj godini", govori voditelj trgovačkog centra, Mario Jagarić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svi koji su se ovog četvrtka zatekli u ovom šoping centru, a odgovorili su nam na pitanje, nemaju ništa protiv da nedjeljom - ne radi.

"Neće mi biti problem. Ni dosad vikendom nisam išla u šoping centre jer nemam vremena", kaže Gordana iz Zagreba.

"Vjerojatno ću biti sa svojima, ja nemam problem s tim, mogu i bez šoping centra vikendima", poručuje Luka iz Zagreba.

"Ja živim u Austriji, tamo isto ne radi i to je super. Radije idemo u brda, budemo kod kuće s familijom", kaže Andrea.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako šoping centri imaju i ugostiteljske prostore, kina, igraonice i ostalo na što se zabrana ne odnosi, ti će objekti raditi i nedjeljom. Jedan od upravitelja najvećeg šoping centra u državi kaže da su oni odlučili odraditi i dio ljeta.

"Vjerujemo da naši kupci i potrošači u Hrvatskoj koji se spremaju na more, u onom periodu nakon plaća za lipanj nakon 15.7., moraju imati mogućnost da nedjeljom odu u šoping, sezona je rasprodaja i ljudi se moraju u miru pripremiti za godišnji odmor. S druge strane, te nedjelje ćemo nadomjestiti tako da nećemo raditi za Badnjak i Staru godinu", objašnjava Denis Čupić, predsjednik Udruge trgovine i logistike.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz perspektive šefa Udruge trgovine, Čupić kaže da je Vlada trebala fiksno odrediti da se radi ljeti zbog turističke sezone - kako će biti svake nedjelje svugdje na Jadranu - i u prosincu uoči Božića. Ovako će stvoriti kaos, nitko neće znati tko radi, a tko ne, a pritom se i ne štite radnici.

"Ne znam koja je razlika između zaposlenice u kladionici ili zaposlenika na benzinskoj postaji, od onoga koji radi u trgovini. Dakle, mislim da je to profulana tema, ali ona se koristi zbog izbora i sitnih poena", smatra Čupić.

Pitanje je i što će deseci tisuća ljudi koji su svake nedjelje punili šoping centre raditi kada oni budu zatvoreni.

"Pa negdje u prirodi, na jezeru, na pikniku", tvrdi Vjekoslav iz Zagreba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Obitelj, vani, priroda, bilo što, samo da je obitelj najvažnija", smatra Karla iz Zagreba.

"Neka je provode u prirodi, neka se druže s djecom i neka djecu usmjere na pravi put", smatra Nada iz Zagreba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oko pravog puta, čini se, vlada konsenzus - povratak prirodi. Bit će zanimljivo pratiti hoće li more građana koji su u šoping centrima redovno provodili nedjelje doista ih zamijeniti parkovima i šumama.

nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo