Dugovječnost kao biznis / Gost Direkta Bruno Balen vodi nas u duži život i tvrdi: Već bi naša generacija mogla živjeti do 120. godine

Jubilarni deseti put izabrana je najbolja tehnološka poslovna ideja na natjecanju Idea Knockout. Najbolji startup za nagradu putuje na najveći svjetski tehnološki show CES u Las Vegasu. A gost Direkta je pobjednik natjecanja Bruno Balen iz startupa Ani Biome

6.10.2023.
0:02
VOYO logo

Znamo da se na cestu predstavljaju zaista najveće inovacije, pa čime vi planirate pokoriti Vegas?
Ani Biome radi u industriji dugovječnosti. To je najveća industrija u povijesti svijeta koja je tek u svom početku. Industrija dugovječnosti uvijek ima dva stupa. jedan je dijagnostika koja radi na temelju podataka i zato je umjetna inteligencija vrlo važna u našoj industriji a druga je onda intervencija, terapija - kako utječemo na ono što smo otkrili, na ono što smo dijagnosticirali i to je način na koji mi želimo doslovno dizajnirati ljudsku biologiju.
Znači imate i proizvode i aplikaciju preko koje pratimo i dijagnosticiramo što nam treba kako bismo što dulje živjeli?
Tako je, mi smo razvili svoju metodologiju neinvazivne dijagnostike koja zahtjeva samo jednu minutu dnevno preko aplikacije i iza tog je umjetna inteligencija na temelju koje šalju signali našem pogonu koji je inače ovdje u Zagrebu i koji proizvodi bioaktivne komponente koje se zapravo vrte oko fermentacije, oko raznih fermentacijskih kaskada. Mi smo razvili jednu svoju metodologiju za to. Imamo jako visoku biodostupnost koji onda utječu na naše tijelo. Sve su to mikronutrijenti koji zapravo hrane naše stanice.

Umjetna inteligencija i preventivna medicina. To je taj neki spoj?
Je, možemo reći da industrija dugovječnosti ima u sebi i elemente industrije hrane i medicine i farmakoindustrije i umjetne inteligencije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dizajniramo svoju biologiju svakodnevno u svakom trenutku tako da izaberemo što ćemo piti, što ćemo jesti?
Točno, mi to već radimo, ne samo s tim, nego sa svakom informacijom s kojom dolazimo. Koliko smo na suncu, kako se krećemo. Ali hrana je ono što to čini najdirektnije. Mi sve što pojedemo na jednoj molekularnoj razini kad se to na kraju pogleda- to su informacije koje direktno dolaze u kontakt sa stanicama u našim crijevima. Bilo bakterijskim, virusnim, ljudskim- I onda te stanice proizvode elektrokemijske signale koje utječu na naše raspoloženje, na to kako sebe promatramo, na naše hormone, na našu količinu energije i na kraju na naše zdravlje i dugovječnost.

Image
Bryan Johnson /

Ekskluzivno u Direktu: Kontroverzni američki milijunaš koji želi pobijediti smrt

Image
Bryan Johnson /

Ekskluzivno u Direktu: Kontroverzni američki milijunaš koji želi pobijediti smrt

Cilj vašeg startup je prije svega dugovječnost. Koji je neki cilj? Vi osobno naprimjer, koliko godina planirate, mislite, želite živjeti?
Naša industrija dugovječnosti se tako zove jer to je ovako jedno lijepo ime, ali mi zaista želimo razumjeti i dizajnirati ljudsku biologiju. I nije nam toliko bitno koliko dugo živimo nego kako živimo. Koliko imamo energije, koliko možemo stvarati, koliko smo kreativni, koliko smo inspirirani i koliko možemo inspirirati druge. Ono što se generalno smatra u industrije je da ljudsko biće kao ovakvo tijelo može doživjeti 120 godina zdravo. Ali tu postoje dvije struje. Jedna struja je transhumanizma koja tvrdi da možemo živjeti stotinama godina, a drugi kažu - ne jer ljudsko tijelo jen programirano za smrt. Ja osobno vjerujem da možemo, ali ne s tehnologijom koju sada uopće možemo zamisliti. D ćemo doći do kvantikompjutera, kvantitehnologije, kvantikemije, kvantibiologije onda ćemo razumjeti gdje to zaista može doći. Ali danas nam je to vrlo teško
A vi osobno što mislite? Koji je neki limit u ovom trenutku za ove generacije?
Pa očekuje se za našu generaciju da mi mogla već ići do 120 godina jednim linearnim putem. Ako se to dogodi, nešto eksponencijalno što bi se moglo dogoditi. Jer ono što vidimo i s umjetnom inteligencijom i s cijelim ovim stoljećem biologije da ćemo mi zaista dekodirati taj jedna biološki kompjuter koji nazivamo svojim tijelom i to će nam otvoriti neke stvari koje je danas teško zamislit
Bryan Johnson nam je bio gost ovoga ljeta u Direktu, pretpostavljam da znate njegovu teoriju ali i način života, dnevno pije preko stotinu tableta i želi živjeti vječno. Što kažete na to?
Bili smo baš prošli tjedan zajedno na konferenciji u Švicarskoj. I to je čovjek koji je vrhunski za promociju industrije. Kad su došli prvi automobili oni su mogli prijeći nekoliko desetaka metara i čovjek je morao ići ispred i zvoniti da oni dolaze. Kad su došli prvi mobiteli to su bile one ciglice ako se sjećate što su samo direktori imali. Industrija dugovječnosti koja može biti aplicirana za normalne ljude koji nemaju 2 milijuna dolara godišnje koji ne žele piti 100 kapsula dnevno - to se mora dogoditi. Mi moramo doći do razine iPHONE, da svatko može u jednoj minuti ili manje aplicirati u svoj život i tek onda ćemo razgovarati o ozbiljnoj razini dugovječnosti
Ono što mi vjerujemo je da ne treba piti 100 tableta, da možda treba piti 2,3 ili 5 ali da su ciljane, da su precizne. To je ono što nazivamo preciznim nutricionizmom
Spremate se sad za CES, to je mjesto gdje i mali startup može postati globalni hit. Što konkretno očekujete?
Ja sam nevjerojatno ispunjen i zahvalan zapravo hrvatskom Telecomu i Bugu jer treći put sam bio tamo i nisam mislio odustati. Ja mislim da smo mi pobjedili jer su oni vidjeli da ćemo mi tamo biti svaki put. Tako sam se našalio na kraju. Ali generalno to je ogromna prilika. Svaki investitor želi vidjeti kako se startuprazvija kroz vrijeme, žele ga pratiti. I za mjesec dana već idem u San Francisco gdje smo prihvaćeni u najprestižnijim bioakcelarator za startupove i mi ćemo tamo početi graditi odnos i onda kad mi dođemo na CES mi ćemo znati tamo investitore, bit ćemo poznati, možemo tamo okruniti to eventualno s enkom investicijom. Ne vjerujem da se odjednom to može napraviti, ali s onim što pripremamo prije, vjerujem da CES može biti ključna prekretnica u našem razvoju

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo