ZAŠTO STRADAVAJU? /

Imamo problem s jednom kategorijom vozača. Sudski vještak: 'Stvar je katastrofalna na nekoliko razina'

Znači, svaki treći poginuli sudionik u prometu jest bio netko vezan za motocikl. Druga stvar koja se tu pokazuje kao indikativna, jest da je većina tih prometnih nesreća sa smrtno stradalima nastala i došlo je do iste zato što je bila greška motocikliste, ne toliko drugih sudionika u prometu

Ivana Ivanda Rožić

Ivana Ivanda Rožić

Prati suđenja, najveće pravosudne afere, sigurnosne izazove u zemlji, nepravilnosti u policijskom sektoru

15.10.2024.
8:52
VOYO logo

Sve je više prometnih nesreća na hrvatskim prometnica, a po broju poginulih popeli smo se u sam europski vrh. Ima puno razloga kada su u pitanju prometne nesreće. Naravno, broj jedan je uvijek brzina. Brojke nisu dobre jer u prosjeku negdje pet osoba pogine u tjednu, što je katastrofalno.

Razgovarali smo sa sudskim vještakom za promet Krunoslavom Ormužom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zašto smo toliko loši kad je u pitanju promet? Je li statistika toliko poražavajuća?

"Percepcija tog lošeg stanja u stvari gora nego što je stvarno realno stanje. Mi svake godine imamo sve manji broj smrtno stradalih, što je, naravno, veoma pozitivno i taj bi broj trebao biti sve manji i manji i k tome težimo. Mora se imati na umu da kada referiramo na broj smrtno stradalih kojih je prošle godine bilo 274 ove godine situacija je mnogo bolja. Otprilike na jučerašnji dan smo imali 193 smrtno stradale osobe, a istovremeno prošle godine na isti datum 216, što je 23 osobe manje."

Image
OZLIJEĐENO JE /

Unatoč upozorenjima i dalje nove prometne nesreće. Još jedno dijete palo s električnog romobila

Image
OZLIJEĐENO JE /

Unatoč upozorenjima i dalje nove prometne nesreće. Još jedno dijete palo s električnog romobila

Policija, ali i struka uvijek apelira da je poseban problem s motoristima ima jako puno poginulih?

"Da, stvar s motociklistima je katastrofalna u nekoliko levela. Od 184 smrtno stradala na 39. dan ove godine 61. je bio poginuli koji je ili upravljao motociklom ili mopedom ili je bio suvozač. Znači, svaki treći poginuli sudionik u prometu jest bio netko vezan za motocikl. Druga stvar koja se tu pokazuje kao indikativna, jest da je većina tih prometnih nesreća sa smrtno stradalima nastala i došlo je do iste zato što je bila greška motocikliste, ne toliko drugih sudionika u prometu. I treće, što je veoma teško objašnjivo, mada postoji uvijek objašnjenje jest da je većina smrtno stradalih ustvari starija od četrdeset godina, pa to tumačimo na neki način porastom standarda i možda krizom srednjih godina kada ljudi u boljem financijskom stanju na neki način kompenziraju ono što nisu mogli imati u djetinjstvu, a tome istovremeno nisu ni mentalno fizički dorasli. Tu govorimo o motoristima."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kada govorimo o automobilima, zanimljivo je da su danas u svakoj kući barem dva automobila. Je li to postalo previše?

"Pa je jasno da je postalo previše s aspekta prometnica i infrastrukture. S druge strane, morate imati na umu da je automobil na neki način ispunjenje želja mladih ljudi, naravno i starijih. Mi danas imamo otprilike milijun 970 tisuća registriranih osobnih automobila, što preskače petsto automobila na tisuću stanovnika, što je prije deset godina bilo gotovo nezamislivo da će se dogoditi. Ista stvar se događa i sa motociklima da bude rečeno. Mi danas imamo otprilike 170 tisuća registriranih motora, odnosno motocikala i mopeda, što isto tako nadrasta vjerojatno sposobnosti naših građana."

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Otkucaji srca
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo