U Hrvatskoj je od početka godine izdano gotovo 150 tisuća radnih dozvola. Osim što uglavnom rade u ugostiteljstvu, građevini i na poslovima dostave - strani radnici uskoro će voziti autobuse jedinog riječkog gradskog prijevoznika
Reporterka Maja Brkljača razgovarala je sa direktorom Komunalnog društva Autotrolej Rijeka, Robertom Mrvčićem o dolasku novih stranih radnika koji će uskoro biti vozači u Rijeci.
Riječki Autotrolej trenutno ima 260 vozača, te ih nedostaje još oko 20. Kako ćete riješiti taj problem i kada?
"Na tih 260 koje imamo trebalo bi biti još 20. Rješavamo problem sa oglašavanjem i traženjem gotovih vozača, plaćamo pretkvalifikaciju, a trenutno smo u procesu dovođenja stranih vozača preko agencije tako da očekujemo prvom kvartalu 2024. imati prvih 10 vozača i do svibnja još 10 preostalih vozača".
Odakle su ti vozači, imaju li iskustva?
"To su strani radnici sa Filipina i iz Nepala, oni su profesionalni vozači sa kategorijama. Kada dođu u Hrvatsku, moraju riješiti periodičnu izobrazbu, odnosno kod 95, kad obave sve formalnosti trebali bi započeti sa radom".
Kako će se snalaziti na riječkim ulicama, pogotovo ako govorimo o prigradu?
"Kao i svi novi vozači, imat će obuku upoznavanja linija, stajališta i vozila s kojima će raditi i imaju osobe koje će bti uz njih svakodevno u početku rada".
Imaju li putnici razloga za brigu u smislu jezične barijere?
"Ne bi trebalo biti zabrinutosti, oni imaju znanje engleskog jezika, a s vremenom će morati naučiti i ponešto hrvatskog jezika".
Koliko često vozači Autotroleja odlaze u susjedne zemlje, je li taj problem izraženiji u Rijeci nego u drugim Hrvatskim gradovima?
"U Rijeci je taj problem izraženiji, pogotovo zbog blizine susjednih država, ali nisu samo susjedne države u pitanju. Odlaze i u privatne firme, česti su odlasci i nadomještali smo te odlaske našim ljudima, ali obzirom da je puno ljudi otišlo više nema više gotove radne snage".
Prosječne plaće vozača?
"Trenutno su na razini od 1100 do 1200 eura neto prosječno".