KAZNE SU PAPRENE /

Iz ministarstva otkrili zašto su iz prometa isključeni autobusi koji voze djecu: 'Nije opasno, ali...'

"Od strane svake županije početkom svake školske godine dobijemo škole gdje su se ugovorili prijevozi školske djece. Biramo škole i onda se tijekom cijele školske godine pregledaju svi autobusi koji voze za tu školu'

16.10.2024.
20:33
VOYO logo

Iz prometa je Isključeno čak 13 autobusa koji prevoze školsku djecu. Od 8. do 14. listopada inspektori cestovnog prijevoza u suradnji s djelatnicima MUP-a proveli su pojačani nadzor i utvrdili razne prekršaje diljem Hrvatske. U Zagrebu, neovisno o toj akciji druga provjera. Djeca su trebala ići na organizirani školski izlet, no nakon dolaska policije utvrđeno je da je autobus bio tehnički neispravan. Naša reporterka Kristina Čirjak o svemu je razgovarala sa Zoranom Vogrinom, načelnikom Sektora inspekcije sigurnosti cestovnog prometa u Ministarstvu prometa.

O kakvim akcijama se točno radilo?

"Radi se o akciji nadzorima i inspekcijskim nadzorima na području cijele Republike Hrvatske koje provodimo s Ministarstvom unutarnjih poslova, a radi se o nadzorima prijevoza školske djece.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gdje su one provedene?

"One su provedene u proteklih sedam dana na području cijele Republike Hrvatske, s time da smo imali isključenja 13 vozila na području Osječko baranjske, Karlovačke i Sisačko moslavačke županije."

Image
Alarmantno! /

Ministarstvo iz prometa izbacilo 13 školskih autobusa: Neki nisu bili ni licencirani!

Image
Alarmantno! /

Ministarstvo iz prometa izbacilo 13 školskih autobusa: Neki nisu bili ni licencirani!

O kakvim nepravilnostima se radilo?

"Tu se prvenstveno radilo o tome da nisu imali posebne uvjete za školske autobusi koje izdaje stanica za tehnički pregled. Nisu smjeli obavljati prijevoz školske djece ili nisu imali sigurnosnu sklopu. Sklopka nije dobro funkcionirala

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kakve su to sigurnosne sklopke?

"Sigurnosna sklopka se upali u slučaju bilo kakve nezgode pa se onda gasi motor. Pali se unutra sigurnosna rasvjeta da djeca mogu izaći."

Koliko je to opasno?

"To nije opasno, ali bolje prevenirati. Znači, pošto nije u skladu s Pravilnikom o posebnim uvjetima za prijevoz školske djece i po zakonu, onda je bolje isključiti da se to uskladi kao što se radi u prijevozu školske djece."

Bolje je spriječiti nego liječiti. Kako birate autobuse koje ćete kontrolirati?

"Od strane svake županije početkom svake školske godine dobijemo škole gdje su se ugovorili prijevozi za prijevoz školske djece. Biramo škole i onda se tijekom cijele školske godine izaberu škola i pregledaju svi autobusi koji voze za tu školu."

Mogu li vam neke nepravilnosti dojaviti škole?

Apsolutno. Znači, pošto obavljamo prijevoz školske djece preko cijele školske godine škole nam isto dostavljaju u slučaju povremenog prijevoza izleta djece na maturalca i nekakve druge izlete.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Možete li nam vi u ime Ministarstva prometa garantirati da se djeca voze u ispravnim školskim autobusima?

"Školski autobusi idu svake godine na tehnički pregled od šeste do desete godine postoje također, posebni preventivni tehnički pregled koji se odvijaju svakih šest mjeseci. Kod autobusa starijih od 10 godina svakih tri mjeseca."

Kolike su kazne?

"Za posebne uvjete kazne se kreću do 2000 eura, a po Zakonu o prijevozu i do 30 tisuća eura."

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
PFL
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo