Početkom rujna Zagrepčanka Elvira Jujić napravila je sve po zapovjedi Gradske plinare Zagreb–Opskrba (GPZO ) i gradonačelnika Tomislava Tomaševića. Potpisala je ugovor s GPZO-om i dostavila ga putem e-maila. Povratnu informaciju nije dobila, ali je zato dobila akontacijske rate i ugovor na potpis od Međimurje plina.
"Tri računa, dva plativa u studenom. Pazite, šalju mi akontacijsku procijenjenu ratu za listopad kada ja nisam uopće pojma imala da sam njihov klijent, na 150 eura. Moj račun nikad nije bio tolik u listopadu", rekla nam je Jujić.
Tvrdi da su joj računi 80 eura veći u odnosu na prosjek koji je plaćala lani u ovo vrijeme. Očekivano je bilo da dobije račune od Zagrebačke plinare, a ne one iz Čakovca.
"Nakon što sam poštom zaprimila, ugovore sam potpisala 19. rujna, skenirala i poslala putem e-maila u Gradsku plinaru Zagreb – Opskrba. Od tog trenutka do današnjeg dana nikakav odgovor dobila nisam. Međutim – nisam ni smatrala da možda i moram dobiti odgovor s obzirom na to da je mail zaprimljen, jer se nije vratio kao neisporučen", govori Jujić.
Elvira nije jedina. Iako su potpisali ugovore s Gradskom plinarom Zagreb, velikom broju građana stigle su akontacijske uplatnice i ugovori Međimurje plina.
'Ja to nisam potpisala, lojalna sam Plinari Zagreb'
"Iznenadila sam se, u poštanskom sandučiću su me dočekali obavijest i računi Međimurje-plina, a ja to nisam potpisala, ja sam lojalna plinari u Zagrebu", govori Vanda, a Željka dodaje: "Lani smo plaćali 15-ak eura na mjesec, sada smo dobili račune od 35 eura."
Gospođa Vanda ima također problema s računima
Iz Međimurje-plina pravdaju se da su računi prosjek lanjske potrošnje iz listopada, studenog, prosinca.
"Međimurje plin s podacima, koji su vezani uz potrošnju plina u prethodnom razdoblju nema nikakve veze. Mi smo dužni na temelju tih količina obračunati iznos na uplatnicama. Što se tiče same cijene – ona je poznata, utvrđena i od strane HERA-e, prisutna je i na našim Internet stranicama", tvrdi za RTL Danas predsjednik Uprave Međimurje-plina Nenad Hranilović.
Nenad Hranilović
Iz Gradske plinare Zagreb–Opskrba, po običaju, nisu željeli pred kamere. Poslali su pisani odgovor i pozvali kupce da upute prigovor Međimurje-plinu.
"Gradska plinara Zagreb-Opskrba zaprimila je više dojava svojih kupaca da im je tvrtka Međimurje-plin na kućne adrese dostavila tri akontacijska računa, za listopad, studeni i prosinac, za trošak opskrbe plinom iako su oni odabrali ostati kupac GPZO-a. Upućujemo one kupce na distribucijskom području Zagreba, Velike Gorice, Zaprešića te općina Brdovec, Pušća, Marija Gorica i Dubravica koji su odlučili ostati kupci GPZO-a, a dobili su navedene račune Međimurje plina, da upute prigovor izdavatelju računa tvrtki Međimurje plin, pritom navodeći da nisu kupci Međimurje plina već da su predali zahtjev za prelazak GPZO-u. Sa svoje strane, GPZO je također uputio dopis HERA-i, obavještavajući ih o navedenoj situaciji, te je zatražio nadzor", ističu u priopćenju.
Napominju kako su zaposlenici GPZO-a i Zagrebačkog holdinga napravili izniman posao i u kratkom roku obradili veliki broj zahtjeva kupaca koji su odlučili i dalje ostati kupci GPZO-a. "No, budući da je određen broj zahtjeva došao nakon roka kojeg smo javno komunicirali, oko 3 posto ukupno obrađenih zahtjeva moralo je biti obrađeno u Registru obračunskih mjernih mjesta (ROMM), koji se vodi kod Hrvatskog operatera tržišta energije (HROTE), nakon 30. rujna 2024. godine, zbog čega je Međimurje plin u sustavu imao pristup podacima tih kupaca, bez obzira na to što su bili u postupku prelaska na GPZO", priopćili su.
No iz Gradske plinare Zagreb – Opskrba nisu odgovorili kako je moguće da su građani, iako su potpisali ugovor s Gradskom plinarom na kraju završili kao kupci Međimurje plina?
"Sve se radilo u zadnji čas i na to smo upozoravali cijelo vrijeme dok se gradonačelnik hvalio dobrim poslovanjem i dobrim procesima, a hvalio je i direktora koji je krajnje nesposoban", izjavio je predsjednik Sindikata distribucije plina i plinske tehnike Hrvatske Vlatko Kottnig.
Kako neslužbeno doznajemo, iako su u Gradskoj plinari zaprimili sve zahtjeve, nisu ih stigli obraditi do datuma do kojeg su Međimurje-plinu kao novom opskrbljivaču morali predati podatke korisnika.
"S 8. listopadom je bio dan D do kada se moralo odrediti tko je kupac javne usluge, a tko je kupac tržišne usluge. Podaci koji su toga dana dostavljeni u ROMM su temelj za izračun uplatnica i za one koji su se definirali kao javna usluga. Dakle, Međimurje-plin s tim podacima nema veze, mi smo dužni postupati s podacima koji su u ROMM-u", rekao je Hranilović iz Međimurje-plina.
Tko god bio distributer, računi za plin će svakako ove sezone biti veći, upozoravaju stručnjaci. „Na kraju godine ukupni trošak ih ne bi trebao izaći više od 10 posto, a to je za prosječno kućanstvo otprilike 50-ak eura na godišnjoj razini, a to sve ovisi jasno o tome koliko se kućanstvo grije“ govori predsjednik Hrvatske stručne udruge za plin, Dalibor Pudić.
Stručnjaci s kojima smo razgovarali savjetuju svima koji su potpisali ugovor s jednim od opskrbljivača da drugom ne plaćaju račune dok ne razriješe ugovorne odnose s onim s kojim smatraju da su sklopili ugovor.