Zatvaranjem garaže u sklopu KBC-a Rebro, najveće bolnice u Hrvatskoj, nastao je niz problema koji su izazvali nezadovoljstvo kako zaposlenika, tako i pacijenata. Novi sustav naplate parkinga dodatno je zakomplicirao situaciju već prvog dana svog funkcioniranja.
Specijalizant Ivan Jukić do sada je na posao dolazio automobilom, ali s novim pravilima primoran je koristiti javni prijevoz. "Mislim da je loše što nemamo mogućnost parkirati bliže bolnici," izjavio je Jukić.
Pacijenti poput Faruka iz Zagreba također izražavaju nezadovoljstvo, jer nisu dobili jasne upute o novom režimu parkiranja i korištenju autobusa. "Nije se napravio letak za ljude koji dolaze u bolnicu da znaju točno gdje i kada mogu koristiti sustav. Stanica nije dobro označena," kaže Faruk.
Situaciju dodatno komplicira činjenica da aparat za naplatu parkinga jutros neko vrijeme nije radio, što je izazvalo frustracije među korisnicima.
Aparat funkcionira ovako: upiše se registracija automobila, može se platiti karticom ili kovanicama - iz njega potom izađu dva papirića. Jedan je račun, a drugi se pokazuje vozaču na ulazu u autobus.
Uz uvođenje park and ride zone - od vikenda se zatvara i garaža Rebro.
Zaposlenici i roditelji nezadovoljni
Od 6.000 zaposlenika KBC-a Rebro, pravo na parkiranje u garaži zadržalo je samo njih 800, što je izazvalo revolt među preostalim djelatnicima. Gordana Miškulin, predsjednica Strukovnog sindikata medicinskih sestara i tehničara, ističe da su pravila raspodjele parkirnih kartica nepravedna. "Došlo je do diskriminacije većeg broja radnika jer uprava nije ujednačeno odredila pravila, nego se to spustilo na predsjednike klinika i glavne sestre gdje su oni onda prema svom vlastitom nahođenju podijelili karte", kaže Miškulin.
Svoje nezadovoljstvo zaposlenici planiraju iskazati štrajkom 9. prosinca u 11.30 sati ispred upravne zgrade bolnice.
Osim zaposlenika, nezadovoljni su i roditelji čija djeca pohađaju vrtić unutar bolničkog kompleksa jer do vrtića neće moći automobilom. Maja iz Zagreba smatra da je nova regulacija "naporna" i da otežava svakodnevne obaveze roditelja.
Grad brani odluku zbog sigurnosti
Grad Zagreb brani svoju odluku o zatvaranju garaže i uvođenju park & ride sustava kao sigurnosnu mjeru zbog predstojećih građevinskih radova koji će trajati tri godine. "Mislim da je dobro da se djeca i građevinski strojevi ne miješaju - da ipak taj dio gdje će se graditi sljedeće 3 godine bude car free", izjavio je Marko Velzek, zamjenik pročelnika Gradskog ureda za promet.
Unatoč najavi da je ova regulacija privremena, mnogi se pitaju koliko će dugo radovi zaista trajati i hoće li se situacija dodatno pogoršati.