Provjerili smo /

Inflacija poharala tržnice, rekordne cijene sezonskog voća i povrća - kupuju li Hrvati manje?

Ništa nije zdravije od sezonskog voća i povrća, ali i ono je sve skuplje. Cijene su više nego prošle godine bez obzira kupuje li se u trgovinama ili na tržnicama. Jedu li zato Hrvati manje - provjerila je naša ekipa

23.4.2023.
19:41
VOYO logo

Bira se pažljivo, a kupuje po malo. Od šparoga do jagoda, za kupce sve je preskupo.

"Šta ćemo reći, kupujemo po potrebi, kupujemo po potrebi, ne razbacujemo se", kazala je Milka iz Splita.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Znate šta je, to je ponuda i potražnja to je zakon i gotovo. Ako je veća ponuda nego potražnja bit će jeftinije", govori Luka Čulić iz Splita.

No cijene sezonskog voća i povrća skuplje su nego lani kako na tržnicama tako u trgovinama…

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I dok kelj na tržnici košta euro , u trgovinama je skuplji 19 centi. I paprika babura povoljnija je na štandovima, dok je cijena rajčice jednaka 3,5 eura. Limun je u trgovini jeftiniji za 30 centi.

Image
afera kajmak /

Kava za 1,5 euro ali i butelja od 2000 eura. Provjerili smo cijene u Opatiji i koliko će nas koštati ovo ljeto

Image
afera kajmak /

Kava za 1,5 euro ali i butelja od 2000 eura. Provjerili smo cijene u Opatiji i koliko će nas koštati ovo ljeto

"Mi smo evo zadnja stepenica, mi imamo svoj postotak, nismo ga dizali ni mijenjali on je uvijek isti. Međutim kada imamo proizvod koji je u startu skuplji jednostavno cijena raste i krajnjem korisniku", kazao je trgovac Nikola Marunić.

Cijene iz uvoza određuju se na europskom tržištu, a domaći proizvođači podižu cijene zbog povećanih ulaznih troškova.

"A zašto je skupo, ljudin je poskupilo umjetno đubrivo, gnoj, svi preparati šta treba dodat. To je sve skupo. To je užas. Sad je 20 kila gnoja 250 nekadašnjih kuna", govori prodavač na tržnici Ante Biuk.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U prosjeku cijene u trgovinama su od lani skočile i to paprika babura za103 posto, limun za 100, luk crveni 95, rajčica 83, a kelj 72 posto..više je razloga za poskupljenje.

"Znači rad je poskupio, poskupila je energija i na trećem mjestu poskupjelo je sve ostalo sta čini ingridiente, od logistike, prijevoza, pa do placarine, a da tu trgovina nije nevina vidjeli ste objavljeni podatak da je oko 60 posto porasla cijena odnosi se na marže, ekstra profite i tako dalje. Jednostavno to je vlak koji ide i nastoje se u njega svi ukrcati", kazao je ekonomski stručnjak Mladen Vedriš.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No stručnjaci upozoravaju da poskupljenja dovode do smanjenje potrošnje koja je u konačnici višestruko loša za ukupnu ekonomiju.

"Voće pati još više, jer sezonsko voće brzo propada, jer treba se ugraditi i proizvođač i mi jer jednostavno dio toga ne dođe do kupca. Sad pogotovo jer što je cijena veća kupci manje kupuju više toga propada i cijene idu sve više", govori trgovac Nikola Marunić.

Protiv cijena kupci ne mogu ništa, samo mogu odlučiti gdje će i koliko potrošiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo