TRAGEDIJA NA MALOM LOŠINJU /

Šef Jadrolinije otkrio kada je bio posljednji remont broda Lastovo: 'Od tada konstantno plovi'

Posljednji remont broda Lastovo je bio prošle godine u 10. mjesecu i od tada on potpuno, konstantno plovi i održava ovu liniju i prema našem saznaju nije bilo nikakvih prekida uslijed tehničkog kvara, kazao je Sopta

Maja Brkljača

Maja Brkljača

Prati sudbine ljudi i bilo ulica Rijeke. Otoke, more i gorje. Sve sfere života

13.8.2024.
19:58
VOYO logo

Do kraja dana ispitat će se svi svjedoci tragedije u Malom Lošinju potvrdili su iz Agencije za istraživanje nesreća na moru. Inače, pokrenute su dvije istrage koje bi trebale otkriti kako su život izgubila trojica pomoraca, a jedan je teško ozlijeđen. Ravnateljica Agencije rekla je da Agencija ne utvrđuje krivnju i odgovornost već da sastavlja izvještaj o nesreći. Nacrt izvješća trebao bi biti gotov do kraja kalendarske godine.

Iz sindikata pomoraca već treći dan pozivaju na odgovornost resornog ministra, ali i predsjednika Uprave Jadrolinije Davida Soptu. Sopta je dao ekskluzivni intervju za RTL Danas.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gospodine Sopta koje su posljednje informacije iz istrage s kojima raspolažete?

Jadrolinija trenutno nema informacija o istrazi koja je u tijeku. Naravno da želimo da se to što prije završi, da imamo određene zaključke i da pokušamo u budućnosti izvući zaključke da se ovakve nesreće nikad više ne ponove.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kada je trajekt Lastovo bio na posljednjem remontu i je li nakon toga s njim bilo ikakvih problema koji su zabilježeni i za koje vi imate saznanja?

Posljednji remont broda Lastovo je bio prošle godine u 10. mjesecu i od tada on potpuno, konstantno plovi i održava ovu liniju i prema našem saznaju nije bilo nikakvih prekida uslijed tehničkog kvara.

Niti jedan dan?

Niti jedan dan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
VELIKA TRAGEDIJA /

Zastave na Jadroliniji na pola koplja, na Lošinju tri dana žalosti. Vlada izrazila sućut obiteljima stradalih

Image
VELIKA TRAGEDIJA /

Zastave na Jadroliniji na pola koplja, na Lošinju tri dana žalosti. Vlada izrazila sućut obiteljima stradalih

Što Jadrolinija radi u ovom trenutku kako bi pomogla obiteljima smrtno stradalih pomoraca i što je s pomorcima i obiteljima koji su preživjeli ovu tešku tragediju? Dvojica su u KBC-u.

To je naš najveći prioritet. Znači dati potpuno podršku obiteljima i djeci stradalih pomoraca, ali ne samo to već dati podršku našim pomorcima koji su u KBC-u i također dati stručnu psihološku pomoć posadi broda Lastovo koja je sada na putu prema svojim kućama. Mi ćemo ih pratiti tijekom ovih dana i vidjeti što možemo i kako im možemo pomoći.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bivši zapovjednik tog broda jučer je javno rekao kako je rampa na tom trajektu već jednom pala. Je li to istina? Vi ste na dan nesreće rekli kako nemate informaciju da je s tim ikada bilo problema

Izuzetno cijenim kapetana Sršena i s njim sam dosta u kontaktu. On je meni tada spomenuo da je nešto bilo problema 2014., a tada ja nisam bio na ovoj poziciji pa jednostavno nisam tada ni znao. Ako je bilo bilo je, ali je sve u redu tehnički ispravno, popravljeno itd.

Sindikati posljednjih dana prozivaju i Ministarstvo i vas osobno kao čelnog čovjeka Jadrolinije zbog nereagiranja na nepravilnosti, na propuste, na starost brodova. Kako im odgovarate?

Vidite, naša flota se redovito održava. Svake godine redoviti remonti. Nakon tih remonta izdaju se pravovaljane svjedodžbe. Kroz tu godinu dana imamo redovite preglede Lučke kapetanije, imamo svoje sustave, procedure i mislim da i mislim da su brodovi Jadrolinije izuzetno, prvenstveno tehnički ispravni, a to pokazuje ovako velika flota i koliko dnevnih kretanja i putovanja. U sezoni imamo oko 600 dnevnih polazaka sa 57 brodova. Mislim da sve to govori nama u prilog.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što sad sa svim vašim zaposlenicima koji su u ovom trenutku na brodovima, što s putnicima? Mogu li biti mirni? Danas su se javili neki članovi posade koji su preuzeli ovu liniju i kažu da je osjećaj bio zastrašujuć.Što bi ste poručili njima, a što putnicima?

Putnici mogu biti mirni, mi smo tvrtka s dugogodišnjom tradicijom i mislim da nema mjesta nikakvoj nelagodi. Mislim da mogu biti mirni i uživati u našem moru i našim brodovima i putovanjima prema našim prekrasnim otocima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što poručujete svim svojim djelatnicima osobito onima koji su zamijenili svoje kolege nakon ove velike tragedije?

Oni su profesionalci. Naši pomorci su dugo ovdje, naši pomorci su spremni na sve izazove. Mislim da imamo vrhunske pomorce, vrhunski kadar i oni će se znati nositi sa svim izazovima

Koliku osobnu odgovornost osjećate nakon ovolike nezapamćene tragedije?

Osobno uvijek sam odgovoran i uvijek osjećam odgovornost, ali mislim da treba pričekati završetak ove istrage i onda ćemo vidjeti kakvi će biti zaključci istrage, ali mislim da se mi sada moramo koncentrirati ne samo na podršku i pomoć obiteljima i svim ostalim pomorcima nego na sezonu jer to je glavna misija ove firme.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jeste li razmišljali o ostavci?

Trenutno nisam razmišljao, ali ja sam stvarno pod nekakvim još pritiskom, pod nekakvim stresom i jednostavno meni je važno da firma nastavi dalje funkcionirati

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jeste li se čuli s resornim ministrom? Što on kaže na sve ovo, jeste li razgovarali uopće o vašoj poziciji?

Pa nisam o tome razgovarao ali sam ja u kontaktu, doslovno dnevnom kontaktu s njim, operativnom. Interesira se o svim tim događajima I naravno, ovo je sezona, ovo je najjači dio godine.

Što ministar kaže na tragediju?

Šokiran je kao i svi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo