Rezultati turističke sezone i bolji od prikazanih?

Prema rezultatima ankete "Privrednog vjesnika" i "Studija Weber", protekla je turistička sezona požnjela u financijskom i marketinškom smislu veći uspjeh no što se misli

29.11.2000.
23:52
VOYO logo

Ovogodišnja turistička sezona uspješnija je nego što opisuju službeni pokazatelji, i to kako u njenom financijskom, tako i u marketinškom aspektu.

Ishod ovogodišnje sezone je pozitivan, mjeri li se pojmom "zadovoljnog gosta" jer je turistička ponuda u hrvatskim destinacijama bila primjerena plaćenoj cijeni što je i razlog malog, gotovo nikakvog broja pritužbi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pokazala je to ovojesenska anketa "Privrednog vjesnika" i "Studija Weber" iz Zagreba, provedena na uzorku od stotinu ispitanika, direktora hrvatskih hotelijersko-turističkih poduzeća, turističkih zajednica, agencija i marina.

Po riječima Ante Gavranovića iz Privrednog vjesnika, istraživanje je provedeno zbog uzleta hrvatskog turizma ove godine,a koje je ponovno aktualiziralo pitanje o turizmu kao glavnoj razvojnoj prilici hrvatskog gospodarstva i države u cjelini.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Anketa je tematski bila podijeljena u dvije cjeline. Prvi dio odnosio se na pitanja o ovogodišnjoj turističkoj sezoni, njenim financijskim rezultatima, uspjesima i neuspjesima, a drugi dio su činila pitanja o identitetu hrvatskog turističkog proizvoda, potencijalnim smjerovima njegove daljnje kreacije i budućnosti.

Rezultati anketiranja su pokazali da nešto manje od polovice ispitanika, 43,2 posto, drži da su, iako različiti, ovogodišnji službeni podaci o povećanju turističkog prometa od 20 do 25 posto realni.

No, čak 37,8 posto smatra da je povećanje prometa veće od prikazanog, pogotovo u vanpansionskoj potrošnji za koju još nema relevantnih mehanizama kako je točno evidentirati. Shodno tome, 73 posto ispitanika vjeruje da ovogodišnji podaci o strukturi turističke potrošnje nisu točni.

Drugi dio pitanja vezan je uz marketinški pristup u turizmu, a kao polazište je imao tezu da uspješna promocija domaće turističke ponude i svih njenih segmenata predstavlja jedan od osnovnih zadataka koji se postavlja u procesu daljnjeg pozicioniranja hrvatskog turizma. Po rezultatima ankete, od ovogodišnjih promotivnih aktivnosti najkvalitetniji su bili prospekti i drugi tiskani materijali, slijede sajamski nastupi, dok su kao loši ocijenjeni promotivni nastupi u medijima te akcije koje su uključivale promociju i oglašavanje putem interneta. Vodeći ljudi hrvatskog turizma kao važno sredstvo u ovogodišnjoj promociji naveli su specifičan oblik društvenog marketinga - političke promjene s početka ove godine. Većina ispitanika, 51,4 posto, drži da je to prilično, a 37,8 posto jako utjecalo na uspješnost sezone, a ne nekakav poseban sustav turističke promocije. No, ubuduće je potrebno učiniti i nešto više u profiliranju hrvatskog turističkog identiteta, a pri tome postoje i problemi. Prema mišljenju ispitanih, njih 73 posto ističe, kao jedan od najčešćih problema s kojim se susreće Hrvatska, njezin atribut zemlje koja je nedavno bila sudionik ratnih sukoba, dok 37,8 posto problematičnim drži lošu ekonomsku situaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Krizno okružje kao problem vidi 35,1 posto ispitanika, a 27,7 posto problematičnim smatra i činjenicu što Hrvatska nije članica europskih integracija. Pomak od navedenih negativnih atributa povećao bi i ekonomsku vrijednost hrvatskog turizma, ne samo u povećanju broja gostiju nego i u mogućnosti produljenja sezone izvan okvira lipanj-rujan.

No, prema prikupljenim podacima, 67,6 posto anketiranih smatra da hrvatski turizam na postojećem nivou razvoja i poslovne organizacije nema mogućnosti za značajnije produljenje sezone, najviše zbog loše kvalitete turističkog proizvoda, skromnih i nedostatnih smještajnih kapaciteta, nepovoljnih cijena i problematične prometne infrastrukture.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kao tri najvažnije mogućnosti za povećanje turističkog prometa u kratkom vremenskom roku ističu se one vezane uz poreznu politiku, pri čemu se najčešće naglašava problematika ukidanja ili smanjivanja PDV-a.

Bez poboljšanja turističke ponude i bez novog osmišljavanja i ulaganja u promociju neće biti moguće ni značajnije produljenje turističke sezone. Za to je potrebno, drže ispitanici, utvrditi ili/i promijeniti postojeći kadar profesionalaca zaposlenih u turizmu.

Pri tome, najveći dio anketiranih, 64,9 posto smatra da je hrvatski turistički menadžment samo u manjem dijelu dovoljno stručan i inovativan za osmišljavanje novog imidža hrvatskog turizma.

I na kraju, 92 posto anketiranih smatra da bi iduća turistička sezona trebala biti još uspješnija, te da bi je mogao pratiti rast prometa od 10 posto u odnosu na ovogodišnju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
bomba
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo