U Rudinama u blizini Kaštela danas će se obilježiti četvrta godišnjica najveće željezničke nesreće u samostalnoj Hrvatskoj u kojoj je u tome mjestu 24. srpnja 2009. poginulo šestero putnika, a ozlijeđeno ih je 55.
Vijence će, po službenim najavama, na mjestu tragedije položiti predstavnici Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture te Hrvatskih željeznica (HŽ).
Županijski sud u Splitu 3. svibnja ove godine, zbog željezničke tragedije u Rudinama, nepravomoćno je na četiri godine zatvora osudio bivšega direktora HŽ-a Ivicu Medaka, a savjetnika u tvrtki “Intrade” Jozu Bazinu, kao stručnu osobu, nepravomoćno na tri godine zatvora jer je zbog njihovih propusta tzv. podni retardant ubrzao nagibni vlak koji je trebao zakočiti.
Preostala trojica optuženika: direktor tvrtke "Intrade" Ivan Tomašković, šef protupožarne zaštite HŽ-a u Splitu Drago Rogulj i vatrogasac stružačkoga DVD-a Branko Tišljar oslobođeni su krivnje zbog, kako je objašnjeno u presudi, nedostatka dokaza za Tomaškovića i Tišljara, a za Roguljevo je oslobađanje bila presudna njegova prijava mjerodavnima o onome što se događalo na "robelu", pružnom vozilu koje je prošlo nedugo nakon nesreće nagibnog vlaka.
Suđenje za tu tragediju počelo je u siječnju 2011., a sudsko je vijeće ispitalo članove obitelji poginulih te mnoge druge svjedoke, među kojima i vještake Centra za forenzička ispitivanja "Ivan Vučetić" iz Zagreba. Po njihovim nalazima, glavni uzrok iskliznuća nagibnoga vlaka jest američki retardant kojim se prskala pruga u Rudinama.
Optuženici su tijekom cijeloga sudskog postupka tvrdili kako nisu krivi te da su o propuštanju nagibnoga vlaka nakon prskanja pruge nepropisnim retardantom odlučivale druge osobe u HŽ-u.
Obiteljima poginulih putnika u toj željezničkoj nesreći Hrvatske željeznice isplatile su 3,9 milijuna kuna, a ozlijeđenima 1,2 milijuna kuna. Šteta na vlaku, utvrđeno je tijekom sudskog postupka, bila je 28 milijuna kuna.