SJEĆANJE NA ŽRTVE /

Prošle su već četiri godine od tragedije u Rudinama

Image
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL

Vijence će, po službenim najavama, na mjestu tragedije položiti predstavnici Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture te Hrvatskih željeznica (HŽ).

24.7.2013.
8:00
Ivo Cagalj/PIXSELL
VOYO logo

U Rudinama u blizini Kaštela danas će se obilježiti četvrta godišnjica najveće željezničke nesreće u samostalnoj Hrvatskoj u kojoj je u tome mjestu 24. srpnja 2009. poginulo šestero putnika, a ozlijeđeno ih je 55.

Vijence će, po službenim najavama, na mjestu tragedije položiti predstavnici Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture te Hrvatskih željeznica (HŽ).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Županijski sud u Splitu 3. svibnja ove godine, zbog željezničke tragedije u Rudinama, nepravomoćno je na četiri godine zatvora osudio bivšega direktora HŽ-a Ivicu Medaka, a savjetnika u tvrtki “Intrade” Jozu Bazinu, kao stručnu osobu, nepravomoćno na tri godine zatvora jer je zbog njihovih propusta tzv. podni retardant ubrzao nagibni vlak koji je trebao zakočiti.

Preostala trojica optuženika: direktor tvrtke "Intrade" Ivan Tomašković, šef protupožarne zaštite HŽ-a u Splitu Drago Rogulj i vatrogasac stružačkoga DVD-a Branko Tišljar oslobođeni su krivnje zbog, kako je objašnjeno u presudi, nedostatka dokaza za Tomaškovića i Tišljara, a za Roguljevo je oslobađanje bila presudna njegova prijava mjerodavnima o onome što se događalo na "robelu", pružnom vozilu koje je prošlo nedugo nakon nesreće nagibnog vlaka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL

Suđenje za tu tragediju počelo je u siječnju 2011., a sudsko je vijeće ispitalo članove obitelji poginulih te mnoge druge svjedoke, među kojima i vještake Centra za forenzička ispitivanja "Ivan Vučetić" iz Zagreba. Po njihovim nalazima, glavni uzrok iskliznuća nagibnoga vlaka jest američki retardant kojim se prskala pruga u Rudinama.

Optuženici su tijekom cijeloga sudskog postupka tvrdili kako nisu krivi te da su o propuštanju nagibnoga vlaka nakon prskanja pruge nepropisnim retardantom odlučivale druge osobe u HŽ-u.

Obiteljima poginulih putnika u toj željezničkoj nesreći Hrvatske željeznice isplatile su 3,9 milijuna kuna, a ozlijeđenima 1,2 milijuna kuna. Šteta na vlaku, utvrđeno je tijekom sudskog postupka, bila je 28 milijuna kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo