Marin Kamenički (23) koji je u kolovozu 2018. usmrtio dvije žene jureći u sportskom mercedesu Ilicom osuđen je zbog obijesne vožnje na četiri i pol godine zatvora po strožim zakonskim odredbama, iako je priznao nedjelo. Obrazlažući presudu sutkinja zagrebačkog Županijskog suda Irena Kvaternik kazala je da na Kameničkog nije primijenjen blaži Zakon o sudovima za mladež, iako je u vrijeme nesreće bio mlađi punoljetnik.
Tim slučajem aktualizirana je opet rasprava o neujednačenoj sudskoj praksi i "dvostrukim pravilima". Kamenički je priznao krivnju, a kao jednu od otegotnih okolnosti sutkinja je uzela i obijesnu vožnju. Doznalo se i da je tvrtka njegove obitelji bila donator HDZ-a, a svjedoci su govorili da se utrkivao s jednim drugim vozilom po centru Zagreba.
Promicanje prometne sigurnosti
Željko Marušić, ugledni prometni stručnjak, žestoko je komentirao za Autoportal to što je napravio Kamenički rekavši da je to "prometni terorizam, a ne obijesna vožnja". "On je supersportskim automobilom od dvije tone potegao 195 kilometara na sat Ilicom, prekršivši sve prometne i civilizacijske norme svijeta! Pritom nastala kinetička energija raste s kvadratom brzine i taj je cestovni bolid tada imao 15,2 puta (!) veću kinetičku energiju. Mercedes-AMG bio je u tom trenutku jurnjave usporediv s osrednjom avionskom bombom iz Drugog svjetskog rata!
Kazna je, eto, 'pravedno' određena ispod pet godina, pa kad je sutkinja u obzir uzela sve moguće olakotne okolnosti, 'slučajno' je zaboravila jednu javno poznatu otegotnu. A to je da je dotični utemeljio neku udrugu za promicanje prometne sigurnosti, čak je svojim programom sigurne vožnje bio kod predsjednice države. A istodobno se ponašao suprotno, u ekstremnom intenzitetu. Kao kad bi netko osnovao udrugu za edukaciju i borbu protiv korištenja narkotika, tražio potporu od predsjednika, a potajice na veliko dilao heroin", komentirao je Marušić.
Slučaj Gotovac Soldić
Marušić je usporedio slučaj Kameničkog sa slučajem Ivane Tene Gotovac Soldić (39), bivše djelatnice HAC-a, koja je u listopadu 2018. na pješačkom prijelazu, prolaskom kroz crveno svjetlo brzinom od 70 km/h usmrtila studenticu. Na Županijskom sudu u Splitu osuđena je na 10 godina, uz doživotnu zabranu vožnje automobila B kategorije. Vrhovni sud kaznu joj je "spustio" na sedam godina.
"Zašto je kazna (opravdano) bila tako visoka ako ne može ublažiti posljedice nesreće, a svi njezini prekršaji (kaznena djela) bili su znatno manje pogibeljni od jednog, ali nezamislivo velikog (brzinskog), koji je počinio Kamenički? Jurnjava masivnim automobilom brzinom od 195 km/h, u gradu, gdje je ograničenje 50, i to nailaskom na neugodni zavoj, prometno-tehnički neusporedivo je pogibeljnije od onoga što je napravila Gotovac Soldić, a mogućnost kontrole pijanog vozača pri 70 km/h i trijeznog pri 195 km/h, usto pred zavojem koji tom brzinom i u tim uvjetima ne bi svladao ni Niko Pulić, u oba je slučaja – nikakva!
Zašto se na dotičnu onda nije primijenilo isto pravilo, da stroga kazna ne ublažava posljedice i zašto joj je odrezana više nego dvostruka kazna za prekršaje (kaznena djela), koji zbirno nisu veći od gotovo nezamislive gradske jurnjave Kameničkog? Zato što se sudilo u Splitu ili okrivljenica nije imala 'moćno zaleđe', nije bila nikakva estradna zvijezda i za nju se nitko nije založio?! To je ključni problem našeg pravosuđa.
Ovakva pravosudna odluka uvelike poništava mjere prometne preventive te ismijava Zakon o sigurnosti prometa na cestama, dosadašnji i upravo pokrenuti. Pravosuđe u Hrvatskoj, to sve manje građana sumnja, primarni je, zloćudni tumor hrvatskog društva, to potvrđuje i ova presuda, a svi ostali problemi, uključujući i problem prometne sigurnost, samo su metastaze", tvrdi Marušić za Autoportal.