PROMETNI STRUČNJAK OGORČEN PRESUDOM KAMENIČKOM: / 'To je prometni terorizam, Mercedes je bio poput osrednje avionske bombe!

Image
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

'To što je napravio Kamenički je prometni terorizam, a ne obijesna vožnja! Mercedes-AMG bio je u tom trenutku jurnjave usporediv s osrednjom avionskom bombom iz Drugog svjetskog rata!'

23.11.2020.
17:29
Sanjin Strukic/PIXSELL
VOYO logo

Marin Kamenički (23) koji je u kolovozu 2018. usmrtio dvije žene jureći u sportskom mercedesu Ilicom osuđen je zbog obijesne vožnje na četiri i pol godine zatvora po strožim zakonskim odredbama, iako je priznao nedjelo. Obrazlažući presudu sutkinja zagrebačkog Županijskog suda Irena Kvaternik kazala je da na Kameničkog nije primijenjen blaži Zakon o sudovima za mladež, iako je u vrijeme nesreće bio mlađi punoljetnik.

Tim slučajem aktualizirana je opet rasprava o neujednačenoj sudskoj praksi i "dvostrukim pravilima". Kamenički je priznao krivnju, a kao jednu od otegotnih okolnosti sutkinja je uzela i obijesnu vožnju. Doznalo se i da je tvrtka njegove obitelji bila donator HDZ-a, a svjedoci su govorili da se utrkivao s jednim drugim vozilom po centru Zagreba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
SUTKINJA OBRAZLOŽILA PRESUDU KAMENIČKOM I OTRILA ŠTO MU JE UZELA KAO OLAKOTNU OKOLNOSTI: /

'Kazna ne smije biti odmazda'

Image
SUTKINJA OBRAZLOŽILA PRESUDU KAMENIČKOM I OTRILA ŠTO MU JE UZELA KAO OLAKOTNU OKOLNOSTI: /

'Kazna ne smije biti odmazda'

Promicanje prometne sigurnosti

Željko Marušić, ugledni prometni stručnjak, žestoko je komentirao za Autoportal to što je napravio Kamenički rekavši da je to "prometni terorizam, a ne obijesna vožnja". "On je supersportskim automobilom od dvije tone potegao 195 kilometara na sat Ilicom, prekršivši sve prometne i civilizacijske norme svijeta! Pritom nastala kinetička energija raste s kvadratom brzine i taj je cestovni bolid tada imao 15,2 puta (!) veću kinetičku energiju. Mercedes-AMG bio je u tom trenutku jurnjave usporediv s osrednjom avionskom bombom iz Drugog svjetskog rata!

Kazna je, eto, 'pravedno' određena ispod pet godina, pa kad je sutkinja u obzir uzela sve moguće olakotne okolnosti, 'slučajno' je zaboravila jednu javno poznatu otegotnu. A to je da je dotični utemeljio neku udrugu za promicanje prometne sigurnosti, čak je svojim programom sigurne vožnje bio kod predsjednice države. A istodobno se ponašao suprotno, u ekstremnom intenzitetu. Kao kad bi netko osnovao udrugu za edukaciju i borbu protiv korištenja narkotika, tražio potporu od predsjednika, a potajice na veliko dilao heroin", komentirao je Marušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Slučaj Gotovac Soldić

Marušić je usporedio slučaj Kameničkog sa slučajem Ivane Tene Gotovac Soldić (39), bivše djelatnice HAC-a, koja je u listopadu 2018. na pješačkom prijelazu, prolaskom kroz crveno svjetlo brzinom od 70 km/h usmrtila studenticu. Na Županijskom sudu u Splitu osuđena je na 10 godina, uz doživotnu zabranu vožnje automobila B kategorije. Vrhovni sud kaznu joj je "spustio" na sedam godina.

"Zašto je kazna (opravdano) bila tako visoka ako ne može ublažiti posljedice nesreće, a svi njezini prekršaji (kaznena djela) bili su znatno manje pogibeljni od jednog, ali nezamislivo velikog (brzinskog), koji je počinio Kamenički? Jurnjava masivnim automobilom brzinom od 195 km/h, u gradu, gdje je ograničenje 50, i to nailaskom na neugodni zavoj, prometno-tehnički neusporedivo je pogibeljnije od onoga što je napravila Gotovac Soldić, a mogućnost kontrole pijanog vozača pri 70 km/h i trijeznog pri 195 km/h, usto pred zavojem koji tom brzinom i u tim uvjetima ne bi svladao ni Niko Pulić, u oba je slučaja – nikakva!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zašto se na dotičnu onda nije primijenilo isto pravilo, da stroga kazna ne ublažava posljedice i zašto joj je odrezana više nego dvostruka kazna za prekršaje (kaznena djela), koji zbirno nisu veći od gotovo nezamislive gradske jurnjave Kameničkog? Zato što se sudilo u Splitu ili okrivljenica nije imala 'moćno zaleđe', nije bila nikakva estradna zvijezda i za nju se nitko nije založio?! To je ključni problem našeg pravosuđa.

Ovakva pravosudna odluka uvelike poništava mjere prometne preventive te ismijava Zakon o sigurnosti prometa na cestama, dosadašnji i upravo pokrenuti. Pravosuđe u Hrvatskoj, to sve manje građana sumnja, primarni je, zloćudni tumor hrvatskog društva, to potvrđuje i ova presuda, a svi ostali problemi, uključujući i problem prometne sigurnost, samo su metastaze", tvrdi Marušić za Autoportal.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo