Vladajući su najavili kako je okrupnjivanje počelo. Hrvatskoj
agenciji za poštu i elektroničke komunikacije pridružuje se ona
za regulaciju željezničkih usluga.
"Mi smo izračunali da samo spajanjem ovih dviju agencija za
željezničke usluge i HAKOM će se uštedjeti oko 2,3 milijuna kuna
u ovoj godini i to sad možete multiplicirati s nadolazećim
godinama, a isto tako nije ni potrebno zapošljavanje stručnjaka
jer već u HAKOM-u postoje", kazao je ministar prometa
Siniša Hajdaš Dončić.
Nije ih potrebno više, ali je pitanje je li ih potrebno manje.
Naime, u Hrvatskoj postoje 44 državne agencije od čega su 34 na
državnom proračunu, zapošljavaju čak 6.000 radnika i imaju
proračun od oko četiri milijarde kuna godišnje.
No, iako je najavila njihovo rezanje, Milanovićeva vlada je
osnovala još dvije, a svojim objašnjenjima neki ministri ne
ostavljaju dojam da zaista na samjnivanju i rade.
Određene rezove ipak obećava, jer spajanjem bi se broj ljudi
morao smanjiti.
"Stručnih i kvalitetnih ljudi ne, oni koji su kao i dosad radili
duple i nepotrebne poslove, bit će zbrinuti", najavio je ministar
poljoprivrede Tihomir Jakovina.
Spajanjem s HAKOM-om bi trebala uskoro biti zbrinuta i HERA te
Agencija za medije. No, zašto je HAKOM agencija na koju bi se
trebale nasloniti druge, i to one koje nemaju veze s
telekomunikacijama nego s energetikom ili željeznicama? U
tamošnjem vijeću kažu kako su sve to, na neki način, mrežne
djelatnosti.
"U tehničkom pogledu, tu nema previše podudarnosti. Međutim, u pravnom i ekonomskom pogledu imaju jako puno dodirnih točaka, a to je što im je svima cilj liberalizacija tržišta. Dakle, stvaranje konkurentnih uvjeta, i tu ona tijela koja imaju najviše iskustva mogu u tome biti najkonkretnija", pojasnio je član Vijeća HAKOM-a Nikola Popović.
Naravno, s tim se oporba ne slaže. Za laburiste je ovakav model neprihvatljiv.
"Ministar Hajdaš misli da su sve žice, bilo telekomunikacijske, bilo željezničke ista stvar. Spaja se nespojivo, to neće funkcionirati", istaknuo je Branko Vukšić.
Agencije na kraju možda i hoće, no pitanje ostaje - zašto su pored velikih agencija i dalje potrebna velika ministarstva.