Ministar lorencin za rtl danas / 'Posezonski mjeseci bilježe rast što nam je jedan od glavnih ciljeva'

'Svakako da svaka godina nosi nešto novo pa tako i 2014. Isto tako moramo polučiti sve one pozitivne stvari iz 2013., a pogotovo one negativne koje nisu dobre da ih napravimo što bolje u 2014.' kazao je ministar Lorencin za RTL Danas.

26.12.2013.
19:16
VOYO logo

Gost RTL-a Danas bio je ministar Darko Lorencin koji je progovorio o uspješnoj turističkoj sezoni te planovima za nadolazeću godinu.

Vidjeli smo priču o završnoj bilanci 2013. Blagdani su pečat na uspješnu turističku sezonu. Jeste li zadovoljni s tim brojkama koje smo čuli?

Svakako je to obećavajuće. Predsezona, pogotovo posezona pokazala je i ove godine, pogotovo mjesec listopad s rastom od šest posto da i ovi pred i posezonski mjeseci isto tako polako bilježe rast što nam je jedan od glavnih ciljeva.

Hoće li onda na kraju biti onih dva-tri posto više novca te zarade nekakve kao što ste i očekivali ili se može čak i više očekivati?

Što se tiče 2013. godine - četiri posto više noćenja, 5,5 posto više  dolazaka - to je bilanca, podaci prema kojima idemo i koji će najvjerojatnije biti zaključni. Što se tiče konačne zarade vjerujem da ćemo prijeći sedam milijardi eura, odnosno, prometa, ne zarade, međutim, moramo se još malo strpiti kako bi HNB objavila svoje rezultate i koji su konačni i po kojima se ravnamo. Ukoliko se  rukovodimo pokazateljima koje je dala Porezna uprava, a ti podaci su se podudarali s podacima HNB-a,  onda možda i taj porast u financijskom smislu će biti oko 9-10 posto.

Što je sa sljedećom godinom? Svake godine očekuje se još bolji rezultat. Uvijek se kaže očekujemo bolju sezonu, ali usput definiramo da više ne igra sunce i more. Što to Hrvatska nudi sljedeće godine? Više od onoga što je nudila ove, a da bi došlo više ljudi i više potrošili?

Pa iz godine u godinu turistički sektor priprema nove proizvode. Svakako da svaka godina nosi nešto novo pa tako i 2014. Isto tako moramo polučiti sve one pozitivne stvari iz 2013., a pogotovo one negativne koje nisu dobre da ih napravimo što bolje u 2014. Aktivnosti na tržištima su započela, na onom jednom od glavnih tržišta od kojeg jako puno očekujemo, a to je tržište Velike Britanije, odradili smo nekoliko aktivnosti, WTM sajam i naznake su jako dobre. Nastavljamo u prvom mjesecu, fokusiramo se sa novim strateškim marketing planom i sa novim programom rada Hrvatske turističke zajednice za 2014. Na temelju svih onih istraživanja temeljem kojih smo radili strateški marketing plan na tržištima nastojimo biti što fokusiraniji kako bismo Hrvatsku pravovremeno i na točnim tržištima reklamirali.

Hrvatskoj trebaju investicije u turizmu, no mnogi hoteljeri rekli su da zbog povećanja PDV-a s 10 na 13 posto možda neće ostvariti ono što su htjeli... Bojite li se da to izostati?

Ne bi smjelo niti trebalo jer je ova Vlada napravila i puno kompenzacijskih mjera. Konkretno, sigurno moramo krenuti od tuda da ova korekcija poreza na dodanu vrijednost sigurno ne utječe povoljno. Međutim, ona je odraz jednog cjelokupnog gospodarskog stanja u zemlji koje imamo i ove vlade koja se sa svim tim problemima suočava.

S druge strane, isto tako mijenjanje uvjeta poslovanja ne ide u prilog tome. No, s druge strane, mjere kao što su olakšice koje je ova vlada napravila tijekom dvije godine mandata, npr. jedna mjera kao što je zakon o poticanju investicija koji je donesen prije nepunih godinu dana.
On omogućava investitoru da temeljem tog zakona izvrši povrat sukladno karti regionalnih potpora, pa i do 40 posto svoje investicije kroz narednih 10 godina... Sve su to mjere koje će na neki način kompenzirati ovaj manji gubitak koji je nastao uslijed povećanja poreza na dodanu vrijednost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brak na prvu UK
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo