ULAZAK U UNIJU /

Otvara nam se tržište s 500 milijuna potrošača

Ulazak u EU može biti i prilika, ali istodobno zatvaraju se vrata tržištu CEFTA-e, odnosno zemljama u okruženju na koje smo tradicionalno naslonjeni.

27.3.2013.
18:57
VOYO logo

Stiže li od 1. srpnja za hrvatske tvrtke bolje ili lošije vrijeme?  Stručnjaci upozoravaju - sve grane prerađivačke industrije Europu dočekuju nespremne.

Gubitak tog povlaštenog carinskog režima koji Hrvatska ima s članicama CEFTA-e, mnoge hrvatske tvrtke teško će nadoknaditi plasmanom u Europskoj uniji.

Sve više hrvatskih proizvođača tako najavljuje preseljenje dijela, moguće i cijelih pogona, u te države. Zbog toga bi bez posla mogle ostati tisuće radnika. Ipak, da ne izgubimo u potpunosti i tržište CEFTE, u ime Hrvatske pregovara i Europska komisija.

Domaćim proizvođačima dodatno će konkurentnost otežati visoka stopa PDV-a. U našem okruženju on je upola manji. Zato će se i povećati odlazak u šoping preko granice.

S jedne strane od 1. srpnja otvara se jedno golemo europsko tržište, ali iskustva, kažu analitičari, pokazuju da će se teško tamo prebaciti i prehrambena industrija. Ona će i dalje biti orijentirana na susjedne zemlje i zato je važno da se vrata CEFTA-e ne zatvore do kraja!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo