ULAZAK U UNIJU / Otvara nam se tržište s 500 milijuna potrošača

Ulazak u EU može biti i prilika, ali istodobno zatvaraju se vrata tržištu CEFTA-e, odnosno zemljama u okruženju na koje smo tradicionalno naslonjeni.

27.3.2013.
18:57
VOYO logo

Stiže li od 1. srpnja za hrvatske tvrtke bolje ili lošije vrijeme?  Stručnjaci upozoravaju - sve grane prerađivačke industrije Europu dočekuju nespremne.

Gubitak tog povlaštenog carinskog režima koji Hrvatska ima s članicama CEFTA-e, mnoge hrvatske tvrtke teško će nadoknaditi plasmanom u Europskoj uniji.

Sve više hrvatskih proizvođača tako najavljuje preseljenje dijela, moguće i cijelih pogona, u te države. Zbog toga bi bez posla mogle ostati tisuće radnika. Ipak, da ne izgubimo u potpunosti i tržište CEFTE, u ime Hrvatske pregovara i Europska komisija.

Domaćim proizvođačima dodatno će konkurentnost otežati visoka stopa PDV-a. U našem okruženju on je upola manji. Zato će se i povećati odlazak u šoping preko granice.

S jedne strane od 1. srpnja otvara se jedno golemo europsko tržište, ali iskustva, kažu analitičari, pokazuju da će se teško tamo prebaciti i prehrambena industrija. Ona će i dalje biti orijentirana na susjedne zemlje i zato je važno da se vrata CEFTA-e ne zatvore do kraja!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Skriveno u raju
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo