Najveća stvorena vrijednost hrvatske države neće se davati u
najam za manje od dvije i pol milijarde kuna. Tako je resorni
ministar pojasnio konačni cilj Vladine potrage za koncesionarom
za autoceste.
"Ako možete dobiti dobar novac da servisirate tekuće obveze i
nepovoljne kredite, nisam protivnik te ideje. Ali sam protivnik -
što nećemo dozvoliti - da taj iznos potencijalne monetizacije
bude nedostatan", govori HajdašDončić.
Dostatan je zato broj zaposlenih u HAC-u i ARZ-u, pa će se prema
predstavljenom planu restrukturiranja do 2015. otpustiti oko 500
zaposlenih, odnosno 15-ak posto, te uštedjeti i do milijardu
kuna. Ujedno bi se formirala nova tvrtka za naplatu i
održavanje.
"Ta konsolidirana nova tvrtka imala bi oko 2700 zaposlenih, što
bi, po analizama, sasvim zadovoljavalo europskom prosjeku, i što
se tiče održavanja i što se tiče naplate", kaže ministar.
A matične tvrtke idu dalje. Za projekte dovršetka gradnje
Koridora 5C, autoceste od Rijeke do Žute Lokve te zagrebačke
obilaznice, u idućih šest godina izdvojit će se oko 17 milijardi
kuna, od čega će sedam biti osigurano iz EU fondova.
"Ostatak bi se mogao financirati iz kvalitetnih dugoročnih
kredita, uz jedan mali dio pomoći iz trošarina koji sigurno ne bi
bio 60 lipa, nego puno manje", otkriva predsjednik Uprave
Hrvatskih autocesta DraženGuštin.
Najavljenim planom restrukturiranja zadovoljni su i
sindikati.
"Više neće biti onih političkih kadrova kojima se izmišljaju
radna mjesta, zbog kojih se mijenjaju pravilnici, koji dobivaju
visoke plaće i sve moguće povlastice, a ništa ne rade", veli
MijatStanić.
Ipak, takvu povlasticu zadržao je novi predsjednik Uprave
Autocesta Rijeka - Zagreb koji je, unatoč gubicima tvrtke unajmio
luksuzni Audi.
Restrukturiranjem bi se svim vrstama gubitaka trebalo reći -
stop.
Nakon HŽ-a, ministar s najkraćim stažem predstavio je plan reforme HAC-a i ARZ-a. Najavio je i gradnju novih autocesta među kojima i Rijeka-Žuta Lokva zbog koje se s premijerom razišao njegov prethodnik Zlatko Komadina.