Oglašavanje turizma na internetu isplativije od oglašavanja u drugim medijima

Rezultati istraživanja koje je proveo portal PoslovniTurizam ukazuju na sve značajniju ulogu Interneta u hotelskom poslovanju, dok se pravi boom očekuje se u narednih 5 godina.

15.3.2011.
16:09
VOYO logo

PoslovniTurizam, specijalizirani internetski portal za kongresni i poslovni turizam, proveo je istraživanje o ulozi Interneta u prodaji i marketingu turističkih usluga. Istraživanje je provedeno tijekom veljače metodom on-line ankete, a obuhvatilo je voditelje prodaje i marketinga u 95 hotela na području cijele Hrvatske.

Prikupljeni rezultati ukazali su na sve veću važnost online kanala prodaje u plasmanu turističkih, odnosno hotelskih usluga. Tako primjerice, svi hoteli koji su sudjelovali u istraživanju imaju vlastitu web stranicu, 93,1% hotela na svojim stranicama nudi mogućnost online rezervacije smještaja, a 79,3% istodobno omogućuje i plaćanje rezerviranog smještaja putem Interneta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da domaći hoteli ozbiljno računaju sa Internet prodajom, potvrđuje i činjenica da čak 93,1% ispitanika svoje usluge nudi i putem specijaliziranih portala za rezervaciju smještaja kao što Booking.com, Expedia.com ili Lastminute.com. Ipak, prava se ekspanzija online prodajnih kanala tek očekuje.

[Klikni na sliku za uvećanje]

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, u većini hotela (56,9% ispitanih) online prodaja trenutno čini manje od 25% ukupne prodaje usluga, 15,5% ih ovim putem ostvaruje 25-50% ukupne prodaje, a tek 17,3% hotela u ovom trenutku putem interneta ostvaruje više od polovice svoje prodaje. U narednih pet godina situacija će se značajno promijeniti u korist Interneta: većina hotelijera (49,8% ispitanih) očekuje da će online kanali za pet godina generirati više od polovice njihove ukupne prodaje.

Ovakve rezultate prate i trendovi ulaganja u Internet marketing. Iako gotovo 70% ispitanika smatra da je oglašavanje na Internetu isplativije od onoga u tradicionalnim medijima, trenutno većina hotela (44,8%) manje od četvrtine svojih marketinških sredstava ulaže u online kanale oglašavanja. U budućnosti (narednih 5 godina) nas očekuje znatan porast ulaganja u online oglašavanje pa tako 42,9% hotelijera planira za Internet marketing izdvajati više od polovice svog marketinškog budžeta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo