arti-201007270457006No, u Croatia Airlinesu objašnjavaju da se u 2009. godini pri obračunavanju polugodišnjih rezultata koristilo metodologijom salesa (prihodi od prodanih karata), a u 2010. g. računa se po novoj metodi flowna (izravni dnevni prihodi od stvarno iskorištenih karata na obavljenim letovima), što je rezultat uvođenja novoga poslovnog sustava SAP.
Iako je godišnji gubitak u 2009. iznosio 198 milijuna kuna, u 2010. u CA očekuju upola manje gubitke. Naime, u priopćenju CA kaže se da će smanjenju gubitka u 2010. godini u odnosu na lani pridonijeti dobar booking za treći kvartal, kao i to što su prihodi u prvih šest mjeseci i inače manji nego u drugoj polovici godine zbog izrazite sezonalnosti hrvatskoga tržišta.
arti-201007090392006Također, kažu da je u usporedbi s istim razdobljem u 2009., u prvih šest mjeseci 2010. godine jedinični prinos po letu (tzv. yield) bio bolji za oko 8,5 posto, što je djelomično kompenziralo pad broja prevezenih putnika.
Na pad broja prevezenih putnika izravno su utjecale i travanjske restrikcije europskoga i hrvatskoga zračnog prostora zbog širenja vulkanske prašine, što je tvrtki uzrokovalo više od 20 milijuna kuna izravnih šteta i 19.500 manje putnika.
Isto tako, u prvoj polovici ove godine zbog rasta cijene kerozina potrošeno je 20,5 milijuna kuna više nego u istom razdoblju lani, iako je kupljeno 3600 tona goriva manje, priopćila je CA.
Prethodni članci:
arti-201005030287006 arti-201004130143006 arti-201002090230006 arti-201007270457006 arti-201007090392006