'Najbolji poslovni savjet koji smo ikada dobili? Ne otvaraj firmu u Hrvatskoj'

Tvrtku UX Passion osnovali su 2009. Antun Debak, Darko Čengija i Vibor Cipan. Nakon dvije godine poslovanja više od 96 posto prihoda ostvaruju izvozom svojih rješenja.

5.2.2013.
9:42
VOYO logo

Otvaranje podružnice u Londonu bio je velik iskorak, ali i logičan potez u dugoročnoj strategiji, jer su i dosad uspješno surađivali s mnogim britanskim klijentima, poput tvrtki Vodafone, IBM UK, Ogilvy PR UK i Qualtrak. Korisnici rješenja zagrebačke tvrtke najčešće su velike tehnološke tvrtke i telekomi.

UX Passion je tvrtka koja se bavi dizajnom korisničkih iskustava (UX) na webu, mobilnim i društvenim platformama. Danas zapošljava osam stalnih zaposlenika uz više stalnih vanjskih suradnika. Direktor tvrtke Vibor Cipan kaže kako su im najveću prepreku pri pokretanju biznisa u Hrvatskoj predstavljali izuzetno kompleksni procesi i spora administracija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Imali smo goleme probleme prilikom odabira imena tvrtke i da bismo dobili u konačnici UX Passion kao željeno ime, donosili smo kopije i isječke iz Platonovih i Aristotelovih djela kao i Vergilijevih zbirki kako bismo dokazali latinsko, odnosno, starogrčko podrijetlo riječi u nazivu. Dodatno, učestalo mijenjanje propisa i visoka cijena rada uz stravično neučinkovitu javnu upravu značajno otežava poslovanje", kaže Cipan za Poslovni.hr.

Prilika u krizi

Dodaje kako je pokretanje biznisa u vrijeme krize prilika za dokazivanje samome sebi. "A ujedno, kriza ima i dobru stranu – može služiti kao filtar onih koji imaju tržišne izglede i onih koji nemaju. Naravno, nije situacija toliko jednostavna ili jednoznačna", objašnjava Cipan. Što se zaposlenja tiče, kaže da su uvijek u potrazi za ljudima kojima dolazak na posao nije dolazak po plaću.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Naš idealan budući zaposlenik vjerojatno već sada radi na nekom od naših projekata. Volimo taj model u kojem s ljudima radimo mjesecima prije nego se uvjerimo da si dobro odgovaramo. Izuzetno smo strogi prilikom zapošljavanja – tražimo cjelovite osobe, ne samo developere ili dizajnere, naginjemo pomalo renesansnim tipovima osoba koje njeguju specifičan pogled na život, umjetnost i glazbu. Izuzetno nam je važno da je osoba puno više od svojeg životopisa – i gotovo isključivo zapošljavamo prema preporukama", kaže Cipan.

Mladi Zagrepčanin kaže kako vjeruje da će se s vremenom poslovna klima u Hrvatskoj promijeniti.

"Najbolji poslovni savjet koji smo ikada dobili je 'Ne otvaraj firmu u Hrvatskoj. Nismo poslušali jer smo tvrdoglavi", kaže Cipan. Ipak, zaključuje, kako on i njegovi partneri "još uvijek, vjerojatno naivno, vjeruju da Hrvatska jednog dana može biti barem dovoljno dobra, ako ne idealna zemlja za biznis".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo