Otvaranje podružnice u Londonu bio je velik iskorak, ali i logičan potez u dugoročnoj strategiji, jer su i dosad uspješno surađivali s mnogim britanskim klijentima, poput tvrtki Vodafone, IBM UK, Ogilvy PR UK i Qualtrak. Korisnici rješenja zagrebačke tvrtke najčešće su velike tehnološke tvrtke i telekomi.
UX Passion je tvrtka koja se bavi dizajnom korisničkih iskustava (UX) na webu, mobilnim i društvenim platformama. Danas zapošljava osam stalnih zaposlenika uz više stalnih vanjskih suradnika. Direktor tvrtke Vibor Cipan kaže kako su im najveću prepreku pri pokretanju biznisa u Hrvatskoj predstavljali izuzetno kompleksni procesi i spora administracija.
"Imali smo goleme probleme prilikom odabira imena tvrtke i da bismo dobili u konačnici UX Passion kao željeno ime, donosili smo kopije i isječke iz Platonovih i Aristotelovih djela kao i Vergilijevih zbirki kako bismo dokazali latinsko, odnosno, starogrčko podrijetlo riječi u nazivu. Dodatno, učestalo mijenjanje propisa i visoka cijena rada uz stravično neučinkovitu javnu upravu značajno otežava poslovanje", kaže Cipan za Poslovni.hr.
Prilika u krizi
Dodaje kako je pokretanje biznisa u vrijeme krize prilika za dokazivanje samome sebi. "A ujedno, kriza ima i dobru stranu – može služiti kao filtar onih koji imaju tržišne izglede i onih koji nemaju. Naravno, nije situacija toliko jednostavna ili jednoznačna", objašnjava Cipan. Što se zaposlenja tiče, kaže da su uvijek u potrazi za ljudima kojima dolazak na posao nije dolazak po plaću.
"Naš idealan budući zaposlenik vjerojatno već sada radi na nekom od naših projekata. Volimo taj model u kojem s ljudima radimo mjesecima prije nego se uvjerimo da si dobro odgovaramo. Izuzetno smo strogi prilikom zapošljavanja – tražimo cjelovite osobe, ne samo developere ili dizajnere, naginjemo pomalo renesansnim tipovima osoba koje njeguju specifičan pogled na život, umjetnost i glazbu. Izuzetno nam je važno da je osoba puno više od svojeg životopisa – i gotovo isključivo zapošljavamo prema preporukama", kaže Cipan.
Mladi Zagrepčanin kaže kako vjeruje da će se s vremenom poslovna klima u Hrvatskoj promijeniti.
"Najbolji poslovni savjet koji smo ikada dobili je 'Ne otvaraj firmu u Hrvatskoj. Nismo poslušali jer smo tvrdoglavi", kaže Cipan. Ipak, zaključuje, kako on i njegovi partneri "još uvijek, vjerojatno naivno, vjeruju da Hrvatska jednog dana može biti barem dovoljno dobra, ako ne idealna zemlja za biznis".