Milijunske otpremnine zapisane u menadžerskim ugovorima jamčile su mnogim direktorima isplativu odstupnicu ili pak ostanak u fotelji sve dok ugovorena prava ne isteku. I to bez obzira na poslovne rezultate kompanije koju vode.
Upravo zbog milijunske otpremnine, Vlada mjesecima nije znala kako smijeniti direktora Croatia Airlinesa Srećka Šimunovića.
Pravo na visoke otpremnine nova je Vlada ukinula. Poučen lošim iskustvom iz Croatia Airlinesa, ministar prometa, pomorstva i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončićotišao je i korak dalje: menadžerima u svom resoru počeo je davati ugovore po formuli 1+3. Ta znači da će menadžer potpisati ugovor na godinu dana i ako ministar ne bude zadovoljan njegovim radom, morat će otići. Tek ako se poslovno dokaže i zadovolji očekivanja ministra, produljit će mu se ugovor na još tri godine, doznaje Globus.
Novi direktor Croatia Airlinesa Krešimir Kučko prvi je dobio takav ugovor.
"Od Krešimira Kučka imam velika očekivanja. Kučko nema vremena za pogreške", kaže ministar Hajdaš Dončić.
Sljedeći na redu koji će dobiti ugovor 1+3 je Darko Peričić, direktor HŽ Infrastrukture, tvrtke koja je možda i najvažnija za provođenje restrukturiranja Hrvatskih željeznica.
Važni samo rezultati
"Prekidam dosadašnju praksu uhljebljivanja menadžera i uvodim novu radnu etiku u državna i javna poduzeća. Ostanak menadžera na funkcijama ovisit će isključivo o njihovu radu, ispunjavanju zadanih ciljeva i poslovnim rezultatima. Ministarstvo je zadalo ciljeve i rokove restrukturiranja pojedinih poduzeća, a menadžeri ih moraju izvršiti", objašnjava ministar Hajdaš Dončić.
Njegov je cilj, kaže, da se ugovori i plaće u svim poduzećima u njegovu resoru vežu samo uz postignute rezultate. Na takav se potez ministar vjerojatno odlučio i zbog dosadašnjeg iskustva s Kukuriku-menadžerima koje nije bilo baš uvijek dobro.
Naime, problem nove Vlade nisu samo naslijeđeni menadžeri koje je iza sebe ostavila HDZ-ova Vlada, nego i neki ljudi koji nisu opravdali povjerenje i očekivanja nove vlasti.
U resoru ministra Hajdaš Dončića, čini se, najviše je problematičnih. Jedan od njih je Rene Valčić, direktor HŽ Holdinga, kojem će direktorsku funkciju, po svemu sudeći, uzeti ukidanjem HŽ Holdinga, a njegova pozicija u HŽ-u ovisit će isključivo o tome kako će obaviti zadatak koji mu je ministar dao. Naime, Valčić već ovaj tjedan započinje pregovore s bankama - treba osigurati potreban novac za otpremnine u HŽ-u i tekuću likvidnost tvrtke.
Ipak, najproblematičniji u resoru ministra Hajdaš Dončića je dugogodišnji direktor Jadrolinije Slavko Lončar. Već je navodno odlučeno da će on s te funkcije biti smijenjen 1. rujna.